دومین فراخوان «جایزه ویستا»

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۶۷
دومین فراخوان «جایزه ویستا»

گــــالری «ویستا» در دومین سال پیاپی فراخوان «جــایزه ویستا» را اعلام کرد تا بر این اساس بار دیگر به ارزشیابی و فکـر ایده‌های معاصر هنری و معرفی و اجـرای طــرح بـرتر بپردازد.

به گزارش مهر، ریسا پهلوان، مدیر گالری «ویستا» درباره «جایزه ویستا» که طی آن ۳۰ میلیون تومان به ایده و طرح برتر تعلق می‌گیرد، گفت: ما در گالری «ویستا» به رویکرد و نگاه متفاوتی در عرصه گالری‌داری معتقد هستیم و دنبال این هستم تا بستری برای هنرمندان جوان فراهم شود و خودمان نیز در عرصه هنر معاصر با ویژگی‌ها و کارکردی که دارد، حرکتی موثر انجام دهیم. در هنر معاصر ایده هنرمند بخشی از اثر است و سعی ما این است که در این بخش، فضایی جدید را باز کنیم. این احساس را بسیاری از هنرمندان نیز دارند و با ما در میان گذاشتند.

وی ادامه داد: شخصا علاقه‌مند هستم سهمی هر چند کوچک در آینده هنر ایران و حرکت‌های نوآورانه و خلاقانه داشته باشم. هر چند تداوم یک مسیر قطعا برای یک گالری اعتبار می‌آورد اما ما می‌توانستیم در همین راستا یک جشنواره ساده برگزار کنیم و قطعا در این صورت کارمان راحت‌تر بود. در دوره قبل بالغ بر ۵۰ ساعت کار کارشناسی روی ۱۶۰ اثر رسیده انجام شد که بسیار وقت‌گیر بود اما این فرآیند در عین حال بسیار هیجان‌انگیز بود. ضمن اینکه برخی از این هنرمندان می‌توانند تبدیل به سرمایه گالری شوند و بستر کاری برای‌شان فراهم شود.  این گالری‌دار با بیان اینکه «جایزه ویستا» بیش از آنکه یک جایزه مالی باشد یک حرکت فرهنگی،  هنری و انسانی است، بیان کرد: ما در دوره دوم «جایزه ویستا» در شورای سیاست‌گذاری تغییرات زیادی نداشتیم و همان‌طور که در دوره اول قرار بود، همچنان به ایده هنرمند بها می‌دهیم. همچنان محدودیت سنی نداریم ولی کسی که پروپوزال خود را می‌فرستد و در چند نوبت بررسی می‌شود، باید یک رزومه حداقلی داشته باشد. این را هم اضافه کنم که ممکن است در ادامه یک یا دو نفر به جمع داوران اضافه شود.

 

ارسال نظر