کیوسک

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۲۴
کیوسک

رسانه‌های خارجی شماره دیروز و اخیر خود را به موضوع تهدیدهای کره شمالی علیه امریکا اختصاص داده‌اند. در آخرین اخطاری که کره شمالی به امریکا داده است، تهدید کرده که جزیره «گوام» را که 2100مایل از کره شمالی فاصله دارد، بزند. در این جزیره پایگاه‌های امریکایی حضور دارند. تیتر و عناوین رسانه‌های انگلیسی زبان را در زیر بخوانید:

 وال استریت ژورنال

این روزنامه اقتصادی چاپ امریکا در شماره اخیر خود به دعواهای امریکا و کره شمالی پرداخته است. در همین ارتباط این روزنامه تیتر یک خود را به تهدید کره شمالی علیه امریکا اختصاص داده و نوشته که آن کشور مذاکره را رد کرده است. بنا بر گزارش این روزنامه کره شمالی گفته است که اگر از سلاح هسته‌یی استفاده کند فقط و فقط علیه ایالات متحده استفاده خواهد کرد. عکس یک این روزنامه همچنین به انتخابات کنیا اختصاص دارد و در صدر عکس یک آن آمده است که «کنیا در میانه تنش آماده برگزاری انتخابات است.»

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم عکس یک خود را به تهدید ترامپ و واکنش رییس‌جمهوری امریکا علیه کره شمالی اختصاص داده و از قول ترامپ نوشته که «آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که دنیا تاکنون ندیده است.»‌ این روزنامه هم مانند روزنامه‌های دیگر امریکایی ماجرای تهدید کره شمالی علیه امریکا را سر لوحه کار خود قرار داده و پیرامون آن گزارش و یادداشت نوشته است، هم‌اکنون مردم امریکا در ترس و عذاب شدیدی به سر می‌برند که آیا جنگی میان این دو کشور صورت خواهد گرفت. در نظرسنجی که شبکه‌های خبری منتشر کرده‌اند نزدیک به 70درصد پاسخ‌دهندگان اظهار کرده‌‌اند که کره شمالی قادر است به سرزمین مادری حمله کند. فاصله میان کره شمالی و امریکا بیش از 2700مایل است.

 چاینا دیلی

درحالی که روزنامه‌های انگلیسی زبان ژاپنی و کره‌یی از تهدیدهای کره شمالی علیه امریکا تیتر و گزارش رفته‌اند، ‌روزنامه‌های انگلیسی زبان چینی مانند چاینا دیلی صفحه اول خود را به گونه‌یی بسته‌اند که انگار نه انگار اتفاقی زیر گوشه نقشه‌شان دارد روی می‌دهد. این روزنامه گزارش اول خود را به ورزش‌های پارالمپیک اختصاص داده و گزارش دوم خود را به موضوع دریای جنوب چین و احیای جزیره خاکی در آن ناحیه پرداخته است و این طور عنوان کرده که ویتنام مسوول نگرانی 10کشور آسیای جنوب شرقی درخصوص این جزیره است.

به نظر می‌آید روز یک‌شنبه 10کشور عضو آ سه آن بیانیه‌یی صادر کردند و نگرانی خود را از احیای جزیره خاکی که پایگاه دریایی و هوایی چین در دریای جنوب چین شده،

ابراز کرده‌اند.

 

ارسال نظر