تمدید «آواز پارسی» ناظری‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۲۲
تمدید «آواز پارسی» ناظری‌ها

کنسرت «آواز پارسی» حافظ ناظری و استاد شهرام ناظری بر اساس اشعار حماسی شاهنامه فردوسی که با استقبال پر شور و بیش از 10 هزار نفری مخاطبان، در چهار شب در سالن وزارت کشور برگزار شد؛ شهریورماه برای سومین بار تمدید می‌شود. به گزارش ایرنا، از نکات این پروژه جدید می‌توان به نخستین اجرای حافظ ناظری به تنهایی و بدون همراهی پدرش در قسمت اول برنامه اشاره کرد. در قسمت‌های دیگر این کنسرت، داستان ضحاک توسط پدر و پسر به نوعی متفاوت و با لحنی حماسی به اجرا درمی‌آید.

کنسرت «آواز پارسی» ناظری‌ها، بر اساس آهنگسازی روی اشعار شاهنامه و با هدف حفظ آواز ایرانی به دور از الحان عربی، ابتدا قرار بود که برای ادای دین به شاعر نامدار ایرانی، فردوسی، نخستین گام خود را از شهر قوچان در استان خراسان رضوی بردارد که این کنسرت بنا به دلایلی با حواشی بسیار لغو شد.

در اجرای آواز پارسی در تالار وزارت کشور، متاسفانه با وجود هماهنگی‌های لازم مراسم امضای آلبوم «ناگفته» با حضور حافظ ناظری به دلایل نامشخصی کنسل شد و طرفداران از این بابت ابراز ناراحتی کردند. به همین دلیل با وجود تمام سختی‌ها، ناظری‌ها برای کم شدن اعتراضات، محل برگزاری کنسرت را از سالن وزارت کشور به کاخ نیاوران تغییر دادند و برای اجراهای تمدیدی این کنسرت، برنامه ویژه‌یی برای مراسم امضا و دیدار با مخاطبان بعد از اتمام اجرا در نظر گرفته‌اند. سومین تمدید کنسرت «آواز پارسی» حافظ ناظری و استاد شهرام ناظری، نهم و دهم شهریورماه در کاخ نیاوران تهران برگزار خواهد شد. پس از برگزاری تور کنسرت موفق «ناگفته» با بیش از ٧٠ اجرا در سراسر ایران، حافظ ناظری اعلام کرد که  پروژه جدید خود را به همراهی استاد شهرام ناظری، مرداد ماه امسال در تهران به روی صحنه می‌برد. «آواز پارسی، اسطوره و عشق» عنوان پروژه جدید ناظری‌هاست که بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی تنظیم شده است. به گفته ناظری ها، پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق»، تلاشی در جهت حفظ و حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژه ها در حوزه آواز ایرانی است که در چند دهه اخیر دچار آسیب شده است. همچنین سعی در پرهیز از به‌کارگیری از الحان عربی که انتقال آن به نسل آینده می تواند برای آواز ایرانی و زبان فارسی آسیب ساز باشد.

 

ارسال نظر