صدور 15هزار ویزای کار موقت در امریکا

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳
صدور 15هزار ویزای
کار موقت در امریکا

  دالاس مورنینگ‌نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود به صدور ویزای کار موقت برای ورود به امریکا پرداخته است. در این گزارش، وزیر امنیت داخلی امریکا برای کمک به مشاغل امریکایی، 15هزار ویزای موقت صادر کرده است. به گفته جان کلی، این ویزاها موقت و برای کارگران فصلی است تا به شرکت‌های امریکایی کمک کند که خاطر کمبود نیروی کار آسیب نبیند. کنگره امریکا پیش‌تر اجازه صدور ویزای موقت برای ۶۶ هزار کارگر را داده بود اما بعد این رقم تا ۷۰هزار افزایش یافت. اعلام صدور ۱۵هزار ویزای جدید، همزمان با سختگیری‌های دولت ترامپ برای ورود شهروندان برخی کشورها از جمله شهروندان ایران و پنج کشور مسلمان دیگر است. به گفته او «ویزاهای اچ وان بی، در حال حاصر، مانند قرعه‌کشی لاتاری صادر می‌شوند و این درست نیست. باید آنها را به ماهرترین متقاضیان با بالاترین حقوق‌ها داد و این افراد هم هرگز نباید جانشین امریکایی‌ها شوند.»

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از دختران تیم روباتیک افغان به گزارشی درباره حضور این گروه در مسابقات بین‌المللی المپیک دانش‌آموزی روبات‌ها در واشنگتن پرداخته است.  به گزارش این روزنامه، گروه دختران روبات‌ساز افغانستان، نخستین گروهی بود که در رقابت‌های جهانی روباتیک در امریکا معرفی شد. نمایندگان ۱۵۷کشور جهان به همراه ۵ تیم قاره‌یی در این رقابت‌ها حضور دارند اما در این میان تیم افغانستان که اعضایش را دختران ۱۴ تا ۱۷ساله تشکیل می‌دهد، بیشتر از دیگر تیم‌ها مورد توجه است. اعضای تیم افغانستان می‌گویند که به واشنگتن آمده‌اند تا به دیگران نشان دهند که دختران افغان هم می‌توانند در بخش‌های فناوری و علوم پیشرفت کنند. روبات طراحی شده توسط این تیم مانند روبات‌های دیگر تیم‌های شرکت‌کننده قابلیت تشخیص رنگ‌های آبی و نارنجی و جابه‌جایی توپ را دارد.  این نخستین المپیک بین‌المللی روبات‌هاست و برای تشویق جوانان برای حضور در رشته‌های ریاضی و علوم برگزار می‌شود.

 نیویورک‌تایمز:

طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، برنامه جمهوری‌خواهان در حذف و جایگزینی طرح خدمات درمانی باراک اوباما در چند قدمی شکست قرار دارد. این احتمال با حمایت نکردن دو سناتور جمهوری‌خواه از این طرح بیان شده است. مایک لی و جری موران دو سناتور جمهوری‌خواه گفتند که از این برنامه که از سوی دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا مطرح شده، حمایت نمی‌کنند.  جری موران به صورت مستقیم از این لایحه انتقاد کرد و آن را یک «سیاست نادرست» خواند و گفت: ما حالا باید قانونی را برای پیشبرد راه‌حل‌های خلاقانه در پیش بگیریم که انتخاب بهتری را رقم بزند.  دونالد ترامپ در توییتی به سناتورهای جمهوری‌خواه نوشت: آنها باید برنامه خدمات درمانی سلامت دوران اوباما را لغو کرده و روی برنامه جدید بیمه خدمات درمانی کار کنند. دموکرات‌ها هم به آن ملحق می‌شوند.

 

ارسال نظر