ترامپ حرف‌های پوتین را باور نکرد

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۴۴
ترامپ حرف‌های پوتین را باور نکرد

  فایننشال تایمز:

ترامپ و پوتین در حاشیه نشست گروه 20 دیداری با یکدیگر داشتند. در این نشست، ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از پوتین پرسید و رییس‌جمهوری روسیه نیز این اتهام را رد کرد. این درحالی است که به گزارش فایننشال تایمز‌ ترامپ همچنان با چالش دخالت روسیه در انتخابات روبه‌روست. دونالد ترامپ پس از بازگشت از هامبورگ تاکید کرد که دیگر به این موضوع اشاره نشود اما یکی از مقامات کاخ سفید گفته که ترامپ، اظهارات پوتین را مبنی بر دخالت نداشتن در انتخابات امریکا باور نکرده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، پوتین هر گونه دخالت در انتخابات را رد کرده و گفته بود که تصور می‌کند ترامپ از حرف‌های او قانع شده است.

  نیویورک‌ تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به ماجرای افشای ملاقات پسر ترامپ با وکیل روس برای کسب اطلاعات علیه هیلاری‌کلینتون پرداخت. طبق گزارش این روزنامه، سال گذشته وکیلی مرتبط با کرملین قول ارائه اطلاعاتی مخرب درباره هیلاری کلینتون را به ترامپ جونیور داده که پس از آن او حاضر به دیدار این وکیل روس شده است. پس از افشا و انتشار این خبر پسر ترامپ و وکیل روس، این دیدار را تایید کردند اما گفتند در این نشست هیچ‌ اشاره‌یی به مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری امریکا نشده است. ترامپ جونیور نیز تاکید کرده که در این دیدار هیچ اطلاعات ارزشمندی درباره خانم کلینتون رد و بدل نشد. این اخبار درحالی منتشر می‌شود که مقامات اف‌بی‌ای همچنین کنگره امریکا هر دو درحال تحقیق در این باره هستند که آیا ارتباطی میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه با هدف تضعیف موقعیت هیلاری کلینتون در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته وجود داشته است یا خیر.

  وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از جشن پیروزی در موصل منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، مقامات عراقی پس از جنگی 8 ماهه به صورت رسمی پیروزی خود را بر داعش اعلام کردند و خبر از پایان تسلط 3ساله این گروه تروریستی بر شهر موصل دادند. پس از درگیری‌ها برای بازپس‌گیری موصل که از 8 ماه‌ پیش آغاز شده بود، حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق پیروزی کامل نیروهای عراقی را اعلام کرد و پلیس فدرال این کشور، پرچم عراق را در موصل به اهتزاز درآورد. در همین حال نیروهای عراقی به دنبال پایان پاک‌سازی شهر موصل از تروریست‌های داعش، جشن و پایکوبی کردند. همزمان با جشن‌های پیروزی در شهرهای عراق، نخست‌وزیر این کشور در اظهاراتی در موصل آزاد شده، گفت که جهان تصور نمی‌کرد عراقی‌ها به این سرعت بر داعش پیروز شوند.

 

 

ارسال نظر