نشستی به میزبانی افراط‌گرایان

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۳۶
نشستی به میزبانی افراط‌گرایان

گروه گوناگون|

در هفته‌یی که گذشت، هامبورگ محل برگزاری نشست سران گروه 20 بود. این نشست درحالی آغاز شد که افراد بسیاری با حضور در خیابان‌ها، اعتراض خود را به این نشست نشان دادند. طبق گزارش‌های به دست آمده، در این نشست حدود 6 هزار نماینده از کشورهای مختلف و 3 هزار عضو رسانه‌های جهانی حضور دارند.

در میان تدابیر شدید امنیتی که از روزهای قبل از آغاز این نشست در شهر هامبورگ برقرار شده بود، معترضان توانستند خیابان‌های هامبورگ را اشغال کنند. طبق گزارش‌های به دست آمده، در حاشیه این نشست، خیابان‌های اطراف محل برگزاری اجلاس گروه 20، صحنه‌هایی از صف‌آرایی چپ‌گرایان تندرو و راست‌گرایان افراطی بود. در این میان گروه‌هایی از جهادگرایان سلفی نیز حضور داشتند. طبق اخبار رسیده، تمام خیابان‌های منتهی به محل نشست، به‌علت زد و خوردهای شدید میان تظاهرکنندگان و پلیس ضدشورش بسته شده است؛ به‌طوری‌که حتی ملانیا ترامپ همسر رییس‌جمهوری امریکا، به‌علت بسته بودن راه نتوانسته در گردهمایی ویژه‌ همسران رهبران کشورهای عضو گروه ‌۲۰ شرکت کند. همچنین تعدادی از سران شرکت‌کننده در این نشست، شاهد زدوخوردهای بسیاری میان تظاهرکنندگان و پلیس بوده‌اند و نیروهای امنیتی آلمان آنها را با مراقبت ویژه به محل نشست رسانده‌اند.

در تازه‌ترین گزارش‌ها، مشخص شده که بیش از 2هزار افراطی با گرایش‌های مختلف در شهر هامبورگ زندگی می‌کنند که از این تعداد، بیش از یک‌هزار نفر از آنها مستعد خشونت و ایجاد هرج‌ومرج هستند. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، خیابان‌های هامبورگ، در شرایط مختلف، بیشتر از هر چیزی شاهد حضور چپ‌گرایان افراطی است. طبق بررسی‌های صورت ‌گرفته، در حال حاضر، از مجموع‌ افراط‌گرایان در هامبورگ، بیش از یک‌هزار نفر افراد چپ‌گرایی هستند که نزدیک به 620 نفر از آنها، آمادگی برهم زدن شهر و ایجاد هرج‌ومرج را دارند. براساس اخبار منتشر شده، پس از تظاهرات پیش از اجلاس سران گروه 20 که بیشتر آنها مسالمت‌آمیز بود، درست یک‌ شب قبل از آغاز رسمی کار نشست، تظاهرات و شورش عظیمی در اعتراض به سیاست‌های این اجلاس به وجود آمد. گفته شده که در این تظاهرات هزاران نفر به دعوت چپ‌گرایان و اتحادیه‌های مختلف در این تظاهرات حضور پیدا کردند. آنها پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود به جهنم خوش آمدید، اما پلیس با خودروهای آبپاش و اسپری فلفل جلوی آنها را گرفت. پیش از برگزاری این نشست نیز، سازمان اطلاعات داخلی هامبورگ به شهروندان درباره شرکت در اعتراضات علیه گروه 20 که توسط چپ‌گراهای افراطی سازمان‌دهی می‌شود، هشدار داده بود.

در میان افراط‌گرایانی که ساکن هامبورگ هستند، حدود 330 نفر آنها، راست‌گرایان افراطی هستند که نزدیک به 140 نفر مستعد آشوب و ایجاد هرج‌و‌مرج معرفی شده‌اند.

چندی پیش از آغاز رسمی نشست سران کشورهای گروه 20، گزارش‌هایی از آمادگی هامبورگ برای مقابله حملات تروریستی احتمالی منتشر شده بود. در این باره یکی از مقامات پلیس آلمان گفته بود که هرچند مدارک مشخصی برای احتمال حملات تروریستی وجود ندارد اما این تهدید همیشه در چنین رویدادهایی وجود دارد. به نظر می‌رسد سکونت 640جهادگرای سلفی در هامبورگ بر این نگرانی‌ها افزوده است؛ چراکه آمار رسمی نشان می‌دهد حدود 310 نفر از آنان، آماده حملات انتحاری و تروریستی هستند.

هامبورگ برای مقابله با تهدید افراط‌گرایان، مدت‌ها قبل از آغاز نشست گروه 20، از سایر کشورهای اروپایی حمایت‌هایی برای مقابله با آشوب و تروریسم دریافت کرده بود.

همان‌طور که اعلام شد، با وجود تدابیر امنیتی شدید در این شهر، هزاران معترض آلمانی با برپایی تجمعات، نسبت به برگزاری این نشست و اهداف آن اعتراض کردند. طبق آخرین اخبار به دست آمده، در پی این تظاهرات، حدود 186 نفر بازداشت شدند و 225 نفر در حبس به‌سر می‌برند. همچنین، وزیر دادگستری آلمان اعلام کرده که مجازاتی سخت در انتظار کسانی است که در جریان نشست گروه ۲۰ در هامبورگ، اعتراضات خشونت‌طلبانه، هرج‌و‌مرج و آشوب ایجاد کرده‌اند.

 

ارسال نظر