آزادی با طعم ترس

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۹۱
آزادی با طعم ترس

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از مناطق آزاد شده موصل، به نگرانی مردم سوریه از بازگشت مجدد داعش پرداخته است. به گفته نیویورک‌تایمز، آنها می‌گویند اگر تروریست‌ها برگردند، همه را خواهند کشت. طبق گزارش‌های به‌دست آمده، با آزاد شدن مناطق شرقی موصل از دست تروریست‌های داعش، ساکنان این شهر در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند. بسیاری از اهالی موصل اعلام کرده‌اند: «از اینکه بالاخره از شر داعش خلاص شدیم، خوشحالیم. هم‌اینک می‌توانیم به خانه بازگردیم.» باوجود این خوشحالی، موجی از نگرانی هم از بازگشت مجدد داعش در میان این آوارگان دیده می‌شود.

بسیاری از آنها گفته‌اند که نمی‌دانیم در این شرایط در اردوگاه‌ها باقی بمانیم یا به ‌خانه‌های خود بازگردیم. به گفته بسیاری از کارشناسان، خطر حضور داعش در شهرهای سوریه و عراق که به‌طور رسمی از کنترل این گروهک تروریستی آزاد شده‌اند، همچنان وجود دارد.

 لوموند:

«سیمون ویل» از رهبران جنبش رفع تبعیض علیه زنان در فرانسه در 89 سالگی درگذشت. این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از این فعال جنبش زنان، خبر درگذشت او را منتشر کرد. سیمون ویل یکی از زنان فعال در رفع تبعیض حقوق زنان در فرانسه بود. طبق گزارش لوموند، او وکیل و سیاستمدار فرانسوی بود که در دوران فعالیت خود وزارت بهداشت فرانسه، شانزدهمین ریاست پارلمان اروپا و عضویت در کنسول قانون اساسی فرانسه را برعهده داشته است. همچنین او در نوامبر ۲۰۰۸ برای عضویت در فرهنگستان فرانسه انتخاب شد. گفته می‌شود ویل، یکی از بازماندگان کشتار یهودیان بود و در زمان فعالیتش در وزارت بهداشت فرانسه نقش مهمی در قانونی کردن سقط جنین و پیشگیری از بارداری داشت.

 میامی هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود به تصویب قانون جنجالی تخریب خانه‌های قدیمی در مسکو، توسط پوتین اشاره می‌کند.

 طبق این گزارش، رییس‌جمهوری روسیه، قانون تخریب بافت‌های فرسوده و هزاران خانه قدیمی در مسکو را امضا کرد. طبق این قانون، بیش از 4 هزار مجتمع مسکونی قدیمی که از زمان شوروی سابق در مسکو باقی مانده بود، تخریب شده و به جای آنها، برج‌های مسکونی مدرن ساخته

خواهد شد.

در این گزارش گفته شده که پوتین رویای برج‌های ترامپ را در سر دارد. پیش از این قرار بود که بیش از یک میلیون ساختمان مسکونی در مسکو تخریب شود که با اعتراض صاحبان این خانه‌ها، فعلا قانون بازسازی بافت‌های فرسوده محدود شده است.

 

ارسال نظر