آثار 20کشور در دومین جشنواره حقوق بشر امریکایی

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۸۹
آثار 20کشور در دومین جشنواره حقوق بشر امریکایی

مراسم پایانی دومین جشنواره هنری و همایش حقوق بشر امریکایی با حضور آثاری از ۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، نشست خبری دومین همایش و جشنواره هنری بین‌المللی حقوق بشر امریکایی صبح روز یک‌شنبه ۱۱ تیرماه در سالن مرحوم فردی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست خبری اسماعیل آجرلو دبیر این همایش در سخنانی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری این همایش به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۴ مبنی بر لزوم آشنایی مردم با حقوق بشر امریکایی باز می‌گردد، اظهار داشت: این جشنواره عکس‌العمل هنری است برای این موضوع تا مصادیق این مساله برای عموم مردم به نمایش درآید و اطلاع و آگاهی عمومی از آن در جامعه افزایش پیدا کند.

آجرلو افزود: این جشنواره در دوره دوم در بخش هنری در پنج گرایش موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی و در بخش علمی پژوهشی نیز در دو بخش کتاب و مقالات پژوهشی تدارک دیده شده که در این دوره در کل ۸۰۰ اثر دریافت شده و بخش بین‌الملل نیز ۲۵۰ اثر به دبیرخانه رسیده است. در این زمینه لازم به ذکر است که ۲۰کشور دنیا از جمله لبنان، مالزی، ترکیه، فرانسه، امریکا، کانادا، استرالیا، آذربایجان و عراق برای ما اثر ارسال کرده‌اند.

دبیر این همایش ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا با پوشش رسانه‌یی مناسب مراسم پایانی جشنواره، چشم‌انداز بعد بین‌المللی آن را افزایش دهیم. بر همین اساس جدا از پخش مستقیم برنامه از شبکه افق، پخش زنده آن از شبکه‌های سحر، العالم و پرس تی‌وی را نیز تدارک دیده‌ایم و در این مسیر اتحادیه بین‌المللی رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی نیز به ما کمک خواهند کرد.

آجرلو همچنین گفت: از ۲۰ تیرماه نمایشگاه آثار منتخب جشنواره در حوزه هنری برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار منتخب بخش بین‌المللی نیز پس از اختتامیه در یکی از نگارخانه‌های تهران برپا می‌شود و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌هی استانی از آثار منتخب نیز صورت گرفته است. همچنین تدارک دیده‌ایم تا در ۱۰کشور دنیا و از طریق سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره برپا شود.

 

 

ارسال نظر