اول «اوباماکر» را لغو کنید

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۵:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۲۱۲
اول «اوباماکر» را لغو کنید

  استیت ژورنال:

این روزنامه ایالت ویسکانسین در صفحه اول خود گزارشی از تاکید دونالد ترامپ بر لغو طرح اوباماکر منتشر کرده است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا روز جمعه به سناتورهای کشورش اعلام کرد که لازم نیست لغو اوباماکر را به بعد از ارائه طرح جدید درمانی موکول کنند. ترامپ از آنها خواست طرح بیمه درمانی اوباماکر را بی‌درنگ لغو کنند. به گزارش این روزنامه ترامپ با انتشار یادداشتی در توییتر خود اعلام کرد: چنانچه سناتورهای جمهوری‌خواه قادر به تصویب طرح درمانی جایگزین نیستند، باید بی‌درنگ اوباماکر را لغو و سپس در زمانی دیگر طرح جدید را جایگزین آن کنند. در روزهای گذشته، جمهوری‌خواهان برای دستیابی به توافق درمورد طرح درمانی جدید به مشکل برخورده بودند. بر این اساس رهبر جمهوری‌خواهان سنای امریکا رای‌گیری در مورد لایحه بهداشتی جمهوری‌خواهان را به‌دلیل عدم حمایت کافی از آن به بعد از تعطیلات روز استقلال امریکا موکول کرد.

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به حمله مسلحانه‌یی به یک بیمارستان در شهر نیویورک پرداخته است. طبق این گزارش، مهاجم مسلحی که به بیمارستان لبنان در منطقه برانکس نیویورک حمله کرده بود بعد از زخمی کردن ۶نفر، خودش را کشته است. برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که این مهاجم به ضرب گلوله پلیس از پا درآمده است. پلیس هویت مهاجم را هنری بلو ۴۵ ساله اعلام کرده و گفته او پزشک عمومی سابق همین بیمارستان بوده اما در سال ۲۰۱۵ ناچار به استعفا شده است.

در این خصوص شهردار لندن اعلام کرده که این حادثه تروریستی نبوده است. این حمله در طبقه شانزدهم بیمارستان شروع شده و تمام مجروحان در طبقه 16 و 17 بوده‌اند. طبق اظهارات نیروهای پلیس، این مهاجم قصد داشته خود را به آتش بکشد که بر اثر جراحات وارد شده، جان باخته ‌است.

 لوموند:

این روزنامه فرانسوی در صفحه اول خود به ماجرای سقوط داعش پرداخته است. به گزارش این روزنامه، نیروهای ارتش عراق توانستند مسجد النوری سمبل گروه تروریستی داعش را تسخیر کنند. این مسجد در شهر موصل مقر داعش در عراق بود که از سال 2014 به دست نیروهای داعش به رهبری ابوبکر البغدادی افتاد. طبق گزارش‌های به دست آمده، ابوبکر البغدادی خطبه خلافت خودخوانده‌اش را در این مسجد خوانده بود. طبق گزارش لوموند، تنها چند روز دیگر به بازپس‌گیری دیگر شهرهای اشغال ‌شده اطراف موصل توسط نیروهای ائتلاف باقی مانده است. بعد از آزادسازی مسجد «النوری» و اعلام پیروزی بر داعش، نیروهای عراقی همچنان به پاک‌سازی مناطق مختلف موصل ادامه می‌دهند. پیش‌تر گفته شده بود نزدیک به 200 تروریست داعشی در محله قدیمی موصل در محاصره نیروهای عراقی هستند و درگیری‌های شدیدی بین آنها با نیروهای امنیتی و مسلح این کشور در محله قدیمی موصل جریان دارد.

 

ارسال نظر