رستم قاسمی درگذشت

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۰۵:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۱۴۵
رستم قاسمی درگذشت

رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی بعد از یک دوره تحمل بیماری صبح روز پنجشنبه 17 آذر 1401 درگذشت.

رستم قاسمی متولد سال 1343، از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که بعد از پایان جنگ تحمیلی، در راه سازندگی کشور خدمات فراوانی انجام داد. وی فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا از سال 86 تا 90 بود و همان سال به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی شد و رای اعتماد گرفت.

قاسمی بعد از پایان دوره وزارت نفت، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران در دوره فرماندهی سردار سلیمانی شد. وی بعد از پیروزی آیت‌الله رییسی به ریاست‌جمهوری، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت اما به دلیل بیماری اوایل ماه جاری از این سمت استعفا کرد. علی جعفری، مشاور رستم قاسمی در توییتی که خبر درگذشت وی را اعلام کرد، نوشت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد. از رییس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رییس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

سیدابراهیم رییسی، سه‌شنبه یکم آذر ۱۴۰۱، ضمن تقدیر از تلاش‌های رستم قاسمی در دوران مسوولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای آقای رستم قاسمی در پی تشدید بیماری، موافقت و ابراز امیدواری کرد که از توانمندی‌های ایشان پس از بهبودی کامل استفاده شود.

مرحوم مهندس رستم قاسمی دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در آیین بهره‌برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، کلنگ‌زنی مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور و آغاز طراحی و احداث ترمینال یکصد هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شرکت کرده بود.

 برخی مسوولان کشوری و لشکری از جمله معاون اول رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و اعضای هیات دولت در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفتند.

 

ارسال نظر