محسن رضایی: وضعیت اقتصادی کشور روز‌به‌روز بهتر می‌شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۴۰۲۴
محسن رضایی: وضعیت اقتصادی کشور روز‌به‌روز بهتر می‌شود

محسن رضایی در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: امروز برای طی مسیر پیشرفت کشور یک مبارزه و مسابقه جدی بین ما و مخالفان ایران در خارج و در منطقه وجود دارد تا پیشرفت کشور شتاب گیرد. معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم تلاش دارد تا دیوارهای تحریم یکی پس از دیگری بشکند و از این طریق مسیر پیشرفت کشور با سرعت بیشتری طی شود. محسن رضایی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: امروز برای طی مسیر پیشرفت کشور یک مبارزه و مسابقه جدی بین ما و مخالفان ایران در خارج و در منطقه وجود دارد تا پیشرفت کشور شتاب گیرد. وی بیان کرد: روز به روز وضعیت اقتصادی کشور رو بهبود است ولی نباید این موضوع فراموش شود که اکنون در جنگ اقتصادی درگیر هستیم. رضایی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی بخوبی متوجه شدند که ایران در مسیر پیشرفت خود سرعت گرفته و بدون تردید در ماه‌ها و سال‌های آینده دیوارهای تحریم بیشتر شکسته خواهد شد. معاون اقتصادی رییس‌جمهور بیان کرد: سرعت در پیشرفت بدون حضور گسترده و میلیونی مردم در اقتصاد امکان‌پذیر نخواهد بود و امروز نیز که از جزیره خارگ بازدید شد، استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید تبدیل به ثروت ملی شود و در اختیار مردم قرار گیرد. وی ادامه داد: برای نمونه منابع عظیم گازهایی که از نفت حاصل می‌شود بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال است که می‎‌سوزد، علاوه بر تخریب محیط زیست از این ثروت عظیم انرژی نیز استفاده مطلوبی نمی‌شود. رضایی یادآور شد: پالایشگاه‌هایی در خارگ در دست احداث است تا با بهره‌برداری از این واحدها، گازهایی که طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر آتش می‌گرفت تبدیل به محصولات ارزشمند می‎‌شود که هم قابلیت صادرات خواهد داشت و هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: همچنین با تلاش استاندار بوشهر سعی بر این است با استفاده از امکانات صنعتی موجود در استان آب شرب موردنیاز منطقه به نحو مطلوبی تامین شود. 

رضایی عنوان کرد: فرصت‌های خیلی خوبی در منطقه خارگ و کل استان بوشهر دیده می‌شود که انتظار است طی ماه‌های آینده سرعت بیشتری به انجام پروژه‌‎های این استان داده شود.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر امروز در تداوم کارنامه درخشان خود می‌توانند در صحنه اقتصادی نقش آفرینی بالایی داشته باشند زیرا در این استان منابع عظیم نفت و گاز است و هم اینکه واحدهای معدنی، ظرفیت‌های کشاورزی و مهم‌تر از آن ساحل دریای خلیج فارس در اختیار مردم خوب اینجا است

 

ارسال نظر