ما توبه می‌کنیم، شما دعا کنید

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۰۳:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۸۴۵۸
ما توبه می‌کنیم، 
شما دعا کنید

مریم شاهسمندی

شب‌های قدر از راه رسیدند، شب‌هایی که می‌گویند اجابت دعاها بیش از هر زمان دیگری امکان‌پذیر است. شب‌هایی که قرار است برای ما که مسلمانیم عزیز باشد و هست. شب‌های ضربت خوردن امام اول شیعیان است. این شب‌ها همه التماس دعا دارند. اما شما برای ما دعا کنید. مسوولانی که به مراسم شب‌های احیا می‌روید. اشک می‌ریزد و برای امام اول شیعیان عزاداری می‌کنید، شما برای ما دعا کنید. دعا کنید که تاب‌آوری‌مان بیش از آنچه هست بشود. دعا کنید که زیر خط فقر از یاد نرویم. دعا کنید دستی از غیب برون آید و کاری بکند. کنترل تورم، وضعیت معیشت و ... بهبود پیدا کند. همانطور که شما از ما می‌خواهید برای بارش باران و وزیدن باد دعا کنیم. باور کنید جمعیتی که از زیر خط فقر به شما نگاه می‌کند، التماس دعا دارد. مادری که برای خرید حداقل‌های زندگی درمانده است، پدری که هر چه می‌کند تامین هزینه‌های معیشت برایش دشوارتر می‌شود، این شب‌ها را به جای اینکه برای آمرزش خود دعا کنید به ملتی اختصاص دهید که این روزها حال خوشی ندارند. برای آن کارگر جوانی دعا کنید که دیروز از ارتفاع سقوط کرد و به دیار باقی شتافت و خانواده‌اش حالا دیگر نان آوری ندارند، دعا کنید روحش آمرزیده شود، دعا کنید فرد خیری زیر پر و بال خانواده‌اش را بگیرد. برای آنهایی دعا کنید که در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند، دعا کنید خدا قدری انصاف و معرفت به سازندگان خودروهای داخلی بدهد تا دیگر ارابه مرگ نسازند و به دست مردم ندهند. 

برای آمرزش آنهایی دعا کنید که این روزها فشار اقتصادی باعث شده تا به دزدی فکر کنند برای اینکه بتوانند امرار معاش کنند. این شب‌ها را به مردم اختصاص دهید به دعا کردن برای آنها که دیگر حتی نان خریدن هم برایشان سخت شده است. باورتان می‌شود نان را به قیمت 4 هزار تومان بخرند؟ تخم مرغ را به قیمت 3 هزار تومان.

 شب‌های احیا و قدر شب‌های عزیزی هستند برای ما مسلمانان و شیعیان که می‌دانیم خون به ناحق ریخته شده اولین امام شیعیان تا قیام قیامت دامن بدخواهانش را گرفته و خواهد گرفت. در این شب‌ها که دعاها زودتر و بهتر مستجاب می‌شوند برای مردمی دعا کنید که کاری از دستشان بر نمی‌آید تا تورم را کنترل کنند، تا معیشت‌شان را تامین کنند. این شب‌ها را به ما اختصاص دهید و برای ما دعا کنید. برای اینکه هیچ پدری شرمنده فرزندانش نباشد، برای اینکه هیچ کودکی سر گرسنه بر بالین نگذارد، آخرعلی(ع) یار یتیمان و گرسنگان بود.

شب‌های احیا شب‌های عزیز و محترمی است. مردم شاید معصیت کار باشند، اما در این شب‌ها دلشان را صاف می‌کنند، این شب‌ها ما توبه می‌کنیم و شما دعا کنید. شاید خدا از سر تقصیرات‌مان بگذرد و تلاش‌های شما برای بهتر شدن زندگی هامان به ثمر بنشیند. ما مردم دیگر نه پول نفت را سر سفره هایمان می‌خواهیم و نه منت غرب را می‌کشیم برای برجام و توافق، ما می‌خواهیم خودمان گلیم پاره پوره زندگی مان را از آب بیرون بکشیم، شما دعا کنید تا ما توان بیشتر کار کردن داشته باشیم.  شما دعا کنید تا قیمت‌ها کمی آرام بگیرند، تا دلالان کمی دلشان به حال مردم بسوزد. شما دعا کنید تا روزگار این مردم کمی بهتر شود و سرشان کمی از خط فقر بالاتر بیاید و زندگی اندکی به کامشان خوش شود. این شب‌ها ما را فراموش نکنید، التماس دعا، ما توبه می‌کنیم و شما دعا کنید.

 

ارسال نظر