هرگونه توسعه‌یافتگی در گرو انسجام قوا و همه نیروهای انقلاب است

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۵۶۱
هرگونه توسعه‌یافتگی 
در گرو انسجام قوا و همه نیروهای انقلاب است

رییس‌جمهوری با بیان اینکه بدون تردید امور و مسائل کشور نیازمند همفکری، همکاری و همگرایی همه قوای کشور است، گفت: هرگونه توسعه‌یافتگی درکشور در گرو انسجام قوا و همه نیروهای انقلاب اسلامی است. سید ابراهیم رییسی عصر شنبه پس از جلسه سران سه قوه، برگزاری جلسات سران قوا را زمینه بسیار خوبی درجهت همفکری و هم‌اندیشی برای حل مسائل کشور، دانست و افزود: امروز درکشور مسائل مهمی از جمله مشکل کرونا را داریم که مردم از آن به‌شدت رنج می‌برند و حل این مشکل نیازمند همفکری و همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها و به کارگیری همه ظرفیت‌های کشور است. رییسی مشکل اقتصادی و ثبات در بازار را دیگر مساله مهم امروز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حل این مشکل خواست مردم است و برای ایجاد ثبات در بازار نیازمند همکاری همه قوا هستیم که باید همه ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت عظیم نیروهای مردمی و مشارکت همه مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و اصناف به کار گرفته شود تا بتوانیم برای ایجاد ثبات در بازار و مهار تورم به یک نقطه روشنی برسیم. رییس‌جمهوری ادامه داد: مساله مهم دیگر هم مساله کسری بودجه است که با همکاری و همفکری مجلس شورای اسلامی باید دنبال شود و ان‌شاءالله اصلاح بودجه بتواند آرامشی درکشور برقرار کند. وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: هرگونه توسعه‌یافتگی درکشور در گرو انسجام قوا و انسجام همه نیروهای انقلاب اسلامی است و همه کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند با هر گویش و هر نگاه سیاسی امروز باید خودشان را برای نقش‌آفرینی در حل مسائل کشور آماده کنند محمدباقر قالیباف در ادامه این جلسه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: نظام اداری در هر سه قوه و حتی در بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی اینگونه شکل گرفته که بیشتر کارگزارمحور هستند و کمتر سیستم‌‌محور هستند. 

البته این چیز خوبی نیست ولی به هر حال واقعیت این است که در کشور ما وجود دارد.  وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد که جلسات سران قوا به‌طور مرتب برگزار شود که بتوانیم این هم‌‌افزایی را به وجود آوریم. قالیباف خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که همدلی بین سران قوا می‌تواند موجب هم‌ افزایی برای حل مشکلات مردم شود. موضوعات مهمی در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارد که نیازمند گفت‌وگوهای صریح و روان و تصمیم‌گیری‌های مشخص است و در جلسات سران قوا، این موضوعات مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدوارم آثار و برکات این جلسات را مردم عزیز در زندگی خود لمس کنند. رییس قوه قضاییه، هم جلوگیری از موازی‌کاری، تشخیص بهتر اولویت‌ها و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم را هدف جلسات سران قوا عنوان و ابراز امیدواری کرد شیرینی وحدت و انسجام سران قوا را مردم در آینده نزدیک بچشند. 

محسنی‌اژه‌ای، گفت: از کار جهادی و فشرده‌ای که مجلس در دو هفته گذشته برای بررسی وزیران پیشنهادی انجام داد و کم‌سابقه بود تشکر می‌کنم و برای دولت سیزدهم آرزوی توفیق دارم. وی با تاکید بر این موضوع که باید برای رفع سریع‌تر مشکلات مردم، هم‌افزایی کاملی داشته باشیم، گفت: قبلا هم نشست داشته‌ایم اما این نشست‌ها در مسوولیت جدید معنای دیگری دارد و باید خروجی متفاوتی داشته باشد. امیدواریم برای تشخیص اولویت‌ها، جلوگیری از موازی‌کاری و امیدآفرینی برای مردم بتوانیم هم‌افزایی خوبی داشته باشیم. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه آغاز خوبی در نشست امروز سران قوا داشتیم، خاطرنشان کرد: همان چیزی که در ذهنم بود و به آن امیدوار بودم، کاملاً طلیعه آن را در جلسه امروز سران قوا دیدم و احساس کردم که بعضی از موضوعاتی که به آن پرداخته شد، موضوعات اساسی و مورد نیاز این مقطع هستند.

اژه‌ای با بیان اینکه جلسات سران قوا، جلسه دید و بازدید نیست، گفت: این جلسات کاملا کاری است و استمرار خواهد یافت و ان‌شاءالله امیدوار هستیم که خداوند عنایت کند و به این نگاه وحدت‌آفرین و انسجام‌آفرین ان‌شاءالله برکت دهد و مردم شیرینی و حلاوت این وحدت، همبستگی و تلاش را در آینده نزدیک بچشند.

 

 

ارسال نظر