باید‌ها و نبایدهای ورود به بورس

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۵۳۵
باید‌ها و نبایدهای ورود به بورس

مینا غضنفریان

قبل از اینکه به باید‌ها و نباید‌ها بپردازیم، گریزی داشته باشیم به پیش بینی هفته آینده بازار که با توجه به‌ صحبت‌های مطرح شده در مجلس در راستای حمایت از بازار سرمایه انتظار روند مثبت برای هفته آینده را داریم. 

بایدها و نباید‌ها‌ی ورود به بورس: 

با توجه به اتفاقات اخیر تا حدودی اعتماد مردم به بورس از بین رفته است و اما اگر نگاهی به گذشته شاخص کل بورس (که نشان‌دهنده رفتار بورس می‌باشد) بیندازیم متوجه این قضیه خواهیم شد که بورس در سال‌های گذشته نیز صعود‌ها و نزول‌هایی داشته است پس جای ناامیدی وجود ندارد و بهتر است بپردازیم به بهتر کردن ادامه راه.....

باید‌ها و نبایدهایی برای ورود به بورس وجود دارد که تعدادی از آنها را به صورت خلاصه بیان می‌کنم: 

باید بدانید که بورس هم مانند سرمایه‌گذاری‌های دیگر هم سود دارد و هم ضرر و در صورتی که تنها به دنبال سود کردن هستید می‌توانید سراغ صندوق‌های با درآمد ثابت یا بانک‌ها بروید. باید بدانید که سرمایه‌گذاری در بورس یک سرمایه‌گذاری چند شبه نیست و به‌طور مطلوب حداقل به یک سال زمان نیاز دارد. باید بدانید که چه پول‌هایی را می‌توانید وارد بورس کنید و چه پول‌هایی را نباید وارد بورس کنید، به‌طور مثال به هیچ عنوان نباید پول‌های قرضی، وام و پولی که قبل از یک سال آینده به آن احتیاج دارید را وارد بورس کنید. نباید دارایی‌های سرمایه‌ای خود مثل خانه، ماشین، طلا و... را به یک باره بفروشید و وارد بورس کنید. نباید ابزار کار خود را که در حال کسب درآمد از آن هستید به امید داشتن سود بیشتر تبدیل به سرمایه در بورس کنید. 

اگر مدیریت سرمایه بلد نیستید و دنبال یک شغل با درآمد ثابت می‌گردید به هیچ عنوان خرید و فروش در بورس را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب نکنید. اگر توان مالی و تحمل روحی از دست رفتن سرمایه را ندارید، در بورس سرمایه‌گذاری نکنید. باید بدانید که برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق در بورس نیاز است که به‌روز باشید و اخبار را دنبال کنید.  در شماره‌های بعدی روزنامه، خواهم پرداخت به چند گامی که باعث ورود موفق شما به بورس خواهند شد.

 

ارسال نظر