محدودیت رفت وآمد به 25 شهر قرمز

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۵۸۰
محدودیت  رفت وآمد 
به  25 شهر قرمز

تعادل| وزارت کشور محدودیت های تازه ای را برای تعطیلات پیش رو در استان ها و شهرهایی که در وضعیت کرونایی قرمز قرار دارند، اعمال  می کند. بر اساس بخش نامه صادر شده از سوی وزارت کشور مراکز استان های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان. 

بر اساس این بخشنامه هر گونه ورود پلاک های غیر بومی و خروج پلاک های بومی از این استان ها ممنوع است. این ممنوعیت در مورد تهران و البرز هم از انتهای حوزه استحفاظی هر استان محاسبه می شود. 

زمان آغاز طرح ساعت 12 روز دوشنبه 12 آبان ماه است و این طرح تا ساعت 24 روز جمعه 16 آبان ادامه خواهد داشت. در ضمن پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است نسبت به جریمه کردن کسانی که این محدودیت های را زیر پا می گذارند، اقدام کند. قیمت جریمه برای خاطیان 500 هزار تومان است. در ضمن راه های غیر اصلی ورودی و خروجی این استان ها توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای هم بسته خواهد شد. 

این بار هم اگر مردم سعی کنند که محدودیت ها را زیر پا بگذارند و بدون توجه به هشدارها راهی مسافرت های غیر ضروری شوند مرگ و میر بر اثر کرونا در هفته های آتی بسیار بیشتر خواهد شد.

 

ارسال نظر