اختصاص بودجه ۱۰ هزار میلیاردتومانی به افزایش حقوق بازنشستگان

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۹۶۵
اختصاص بودجه
 ۱۰ هزار میلیاردتومانی  به افزایش حقوق بازنشستگان

گروه کلان|معاون رییس‌جمهور اعلام کرد: امسال تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان اختصاص دادیم که نیاز بیشتری دارد اما بازنشستگان نگران نباشند ما به این بخش پر انرژی و فاخر توجه داریم. به گزارش «تعادل»، محمد باقر نوبخت در مراسم تفاهم‌نامه دو جانبه جهش تولید و حوزه اشتغال در طبس گفت: طی سال‌های اخیر بدون اینکه حجم بودجه را زیاد کنیم سعی کردیم رقم را به سمت حقوق و دستمزد مردم ببریم و در سایر موارد صرفه‌جویی کنیم و از ۴۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته سعی کردیم ۵۰ درصد از فوق‌العاده‌های فصل دهم را افزایش دهیم و حقوق شاغلین را اضافه کنیم.امسال تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان اختصاص دادیم که نیاز بیشتری دارد اما بازنشستگان نگران نباشند ما به این بخش پر انرژی و فاخر کشورمان توجه داریم. معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان هدفمند در بخش عمرانی هزینه شد، اظهار کرد: امسال تنها در فصل اول سال در طرح‌های عمرانی بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

     برنامه ویژه جهش تولید برای هر استان 

 معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال براساس نامگذاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید شده است، برای هر استان یک برنامه ویژه جهش تولید را دنبال می‌کنیم.  نوبخت با اشاره به اینکه ۷۵ پروژه برای تحقق شعار جهش تولید در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است، گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان تنها در این بخش هزینه و ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. از ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی به خراسان جنوبی طی دو سال تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان اخذ شده که این مهم به دلیل پیشرفت و مدیریت خوبی بوده که در بخش‌های مختلف داشته است. وی با اشاره به اینکه امروز توانستیم پنج هزار واحد مسکونی برای انسان‌هایی که توان احداث مسکن را ندارند در روستاها تحویل دهیم، گفت: امروز با احداث هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی سعی داریم نرخ بیکاری این استان را کاهش دهیم. معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه دوجانبه جهش تولید ۳ هزار شغل در نظر گرفته شده است، گفت: امروز هر استان یک برنامه جهش تولید دارد.تا زمانی که استان برای شکوفا کردن استعدادهای خود نیاز به کمک داشته باشد، دولت در اختیار مردم استان خواهد بود

    اختصاص ۳۴  هزار میلیارد تومان

به بخش عمرانی 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان تا امروز برای طرح‌های عمرانی کشور تخصیص یافت که در تاریخ بودجه‌ریزی کشور به خاطر نداریم در نیمه نخست حتی در فصل اول سال این رقم اختصاص یافته باشد. محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهمنامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید در خراسان جنوبی افزود: این میزان بودجه عمرانی را در شرایط محدودیت مالی تخصیص دادیم تا از زمان استفاده شود و چرخ پروژه‌ها را به حرکت درآوریم.در سال‌های اخیر سیاست ما این بود بدون اینکه حجم بودجه را با با توجه به محدودیت منابع زیاد کنیم سعی کردیم تقسیم و تسهیم این رقم جاری را تغییر و به سمت حقوق و دستمزد ببریم که به سفره زندگی همکاران که بخشی از مردمان ما هستند از محل سایر هزینه‌ها صرفه جویی کنیم. وی اظهار داشت: سال گذشته بودجه کشور بیش از ۴۴۸ هزار میلیارد تومان تصویب شد اما ۴۴۱ هزار میلیارد تومان یعنی هفت هزار میلیارد تومان کمتر تخصیص یافت اما با این شرایط تلاش کردیم ۵۰ درصد از فوق‌العاده‌های مربوط به فصل دهم را اضافه کرده و حقوق کارکنان و کارمندان را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در بخشی که مربوط به بازنشستگان بود در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان توانستیم برای این مهم اختصاص دهیم و نیاز به ارقام بیشتری دارد که مصمم هستم در لایحه بودجه‌ای که در ماه‌های آینده تقدیم نمایندگان مجلس می‌کنم بخش تکمیلی را به بازنشستگان معطوف کنیم.بازنشستگان نگران نباشند دقیق حواسمان هست که باید به این بخش پرانرژی و فاخر کشور که سال‌ها از نشاط و جوانی خود برای خدمت به مردم گذشتند در این سن آنها را تنها نگذاریم. وی بیان کرد: هزاران میلیارد تومان در دولت‌های گذشته برای برخی طرح‌ها سرمایه‌گذاری شد امروز می‌توانیم با اختصاص مبلغی سریع‌تر سرمایه‌گذاری‌هایی که راکد است را به بهره‌برداری برسانیم به همین جهت سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان هدفمند به این بخش‌ها اختصاص یافت.

نوبخت گفت: علت اینکه استان خراسان جنوبی توانست از ۹۴۰ میلیارد تومان که برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اختصاص دادیم تاکنون ۵۴۰ میلیارد تومان دریافت کند به خاطر آماده بودن پیشرفت کار و آمادگی مدیریت استان بوده است.عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی انجام شد که کمتر از یک‌سال ۲ هزار واحد افتتاح شد و امروز نیز پنج هزار کلید تحویل مردم خواهد شد. وی افزود: با همین منابع محدود ظرف ماه‌های آینده امسال شبکه بزرگ ریلی از چابهار به طول ۷۴۰ کیلومتر به زاهدان سپس به سمت مشهد وصل خواهد شد و آنچه مربوط به زیرساخت‌های استان است را بر حسب برنامه پیش می‌بریم.با توجه به تفاهم‌نامه منعقده در استان هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی که در خراسان جنوبی احداث خواهد شد برای جوانان استان نیز زمینه اشتغال خوبی فراهم خواهد شد. رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حال حاضر هر استان یک برنامه جهش تولید دارد، یادآور شد: ۷۵ پروژه برای تحقق شعار سال جهش تولید برای خراسان جنوبی تعریف شده که یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تنها در این بخش سرمایه‌گذاری خواهد شد و حداقل ۵ هزار فرصت شغلی در پی خواهد داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین سفر یک روزه به خراسان جنوبی از نمایشگاه صنایع دستی در باغ گلشن طبس بازدید و در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم راه‌های استان شرکت خواهد کرد.افتتاح همزمان پنج هزار واحد مسکن روستایی و بازسازی ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل نیز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود.

نوبخت در ادامه این سفر ۱۲ ایستگاه دیجیتال صدا و سیما را برای بهره‌مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی افتتاح و از بیمارستان در حال ساخت شهرستان بشرویه بازدید کرد.سند توسعه میان مدت استان در سفر اسفند ۹۷ دکتر نوبخت تدوین و رونمایی شد. براساس آن تفاهم‌نامه ۹۴۰ میلیارد تومان برای مدت ۲ سال و اجرای پروژه‌های مختلف به خراسان جنوبی اختصاص یافت. همچنین با حضور دکتر نوبخت در خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی با اختصاص ۵۰ درصد یارانه دولتی و ۵۰ درصد وام قرض‌الحسنه امضا می‌شود که حدود ۴۰ هزار کیلووات در استان تولید برق به دنبال دارد و حداقل یک میلیون تومان در ماه برای هر خانواده ایجاد درآمد می‌کند. بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در باغ گلشن طبس و حضور در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم راه‌های استان از برنامه‌های معاون رییس‌جمهوری در طبس است و ۳۷ کیلومتر باند دوم در پنج محور به بهره‌برداری می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین این رهاوردها امضای تفاهمنامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و با پیگیری استاندار در اسفند ۹۷ برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن نیازمندان در خراسان جنوبی بود که بلافاصله وارد فاز عملیاتی شد و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر دی ماه سال گذشته به این استان ۲ هزار واحد از این تعداد که تکمیل شده بود را افتتاح کرد. پنج هزار واحد از این توافق تقدیم می‌شود و ۲ هزار واحد هم سال گذشته به بهره‌برداری رسید بنابراین هفت هزار واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است.

   تداوم اشتغالزایی و تحقق وعده‌ها

در خراسان جنوبی

 استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی در کنار نهادهای عمومی و حاکمیتی در قالب امضای تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی منجر به اشتغالزایی در استان خراسان جنوبی شده و افزایش اعتماد عمومی را در تحقق وعده مسوولان در پی داشته است. 

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از جمله نهادهایی هستند که در ۲ سال اخیر پای میز امضای تفاهمنامه با استانداری خراسان جنوبی نشستند تا در محرومیت‌زدایی و توسعه این استان مرزی مشارکت کنند. براساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری خراسان جنوبی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شد، قرارداد همکاری مشترک برای احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی به امضا رسید. براساس موارد پیش بینی شده در این تفاهم‌نامه، هر متقاضی نصب و راه‌اندازی نیروگاه خانگی، مبلغ ۴۰ میلیون تومان در قالب ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات، ۱۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۴ و ۱۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات دستگاه‌های حمایتی دریافت می‌کند. این تفاهم‌نامه با اختصاص ۵۰ درصد یارانه دولتی و ۵۰ درصد وام قرض‌الحسنه در استانی به امضا رسید که انرژی خورشیدی یکی از مواهب خدادادی آن است. 

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سه هزار واحد هم در مراحل پایانی است که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود گفت: بعد از این بنا داریم پنج هزار واحد مسکونی دیگر برای جوانان در داخل شهر و حاشیه شهرهای استان بسازیم که در کمتر از یک سال به پایان می‌رسد.

محمدباقر نوبخت در آیین افتتاح همزمان ۵ هزار واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی و ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل که در روستای «بندان» شهرستان بشرویه برگزار شد گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با استانداری امضا شد ۷۵ پروژه جهش تولید با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان انجام می‌شود که امید است در زمان مناسب و اسرع وقت به ثمر بنشیند و شاهد لبخند رضایت بر لبان مردم باشیم. رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید با اجرای پروژه‌های جهش تولید در استان خراسان جنوبی ایجاد می‌شود. وی تصریح کرد: به منظور بهره‌برداری از ظرفیت روزهای آفتابی استان و تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید، هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در مناطق مختلف استان نصب و راه‌اندازی می‌شود و برای بیش از هفت هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد. معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در زمینه توسعه صنایع دستی استان نیز تفاهم‌نامه‌ای امروز برای ایجاد سه هزار فرصت شغلی امضا شد.طرح بزرگ ما برای عمران و آبادانی در راستای جهش تولید برنامه ویژه اجرای ۷۵ پروژه و طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که تفاهم‌نامه آن امروز با استاندار خراسان جنوبی مبادله شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه به سفرهای گذشته خود به خراسان جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر قبلی مقرر شد طی بازه زمانی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیربنایی استان اختصاص یابد که در این مدت ۵۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. معاون رییس‌جمهوری اظهار داشت: با اینکه فقط سه ماه از سال گذشته است تاکنون ۳۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و تکمیل آنها تخصیص دادیم و بدون تردید با همه تهدیدهای بدخواهان نظام، جهانیان در سال جاری شاهد افتتاح‌های بزرگی برای شکوفایی کشور خواهند بود. افتتاح کارخانه کنسانتره زغال سنگ که از واحدهای تولیدی بزرگ استان در شهرستان طبس است از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی است.

 

 

ارسال نظر