روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۸۲

  بورل: متعهدم برای حفظ برجام به صحبت‌های تمام طرف‌ها گوش دهم؛ ایسنا|

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در دیدار با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام رایزنی کرده است. جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری خود در توییتر از دیدارش با وزیران امورخارجه روسیه و چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد. وی در پیام‌های جداگانه نوشت: با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه درباره برجام رایزنی کردم. من به عنوان هماهنگ‌کننده کماکان متعهد هستم که به (صحبت‌های) تمام طرف‌های برجام به منظور حفظ این توافق گوش دهم. بورل همچنین نوشت که در دیدار با وزیر امورخارجه چین نیز درباره نقش مهم این کشور در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگو کرده است.

  طبق مقررات هوانوردی درباره جعبه سیاه، حق با ایران است؛  ایرنا|

وزیر امور خارجه کانادا با تصریح این مهم که بر اساس کنوانسیون جهانی هوانوردی درخصوص مسائل مربوط به خواندن جعبه سیاه، حق با ایران است، در عین حال گفت که اطلاعات جعبه سیاه باید بدون تاخیر خوانده شود. «فرانسوا فیلیپ شامپانی» در گفت‌وگو با بخش جهانی بی‌بی سی گفت: در ۳۰روز گذشته، ایران خواسته تجهیزات لازم برای خواندن این جعبه‌های سیاه را به دست آورد اما اگر بعد از ۳۰ روز این اتفاق نیفتاده است پس باید به راه‌حل‌های دیگر فکر کرد. وی با یادآوری اینکه فرانسه به ایران پیشنهاد داده تا خواندن جعبه سیاه در آن کشور انجام شود، گفت: اوایل، ایرانی‌ها با نهادهای ایمنی حمل و نقل در امریکا، کانادا و فرانسه تماس گرفتند و من متن مکاتبات آنها را دیدم. تمام این نهادها به ایران گفته‌اند که نمی‌شود این تجهیزات را به ایران بفرستند.شامپانی افزود: این تجهیزات را اصلا نمی‌شود جابه‌جا کرد. این تجهیزات بیشتر شبیه یک لابراتوار هستند و نمی‌شود تمام یک لابراتوار را به ایران برد. به گفته او، پیوست شماره ۱۳ کنوانسیون جهانی هوانوردی می‌گوید که اطلاعات جعبه سیاه باید بدون تاخیر خوانده شود.

  روایت ظریف از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ؛ توییتر|

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در پیامی توییتری، با اشاره به دیدارهای خود با مقام‌های کشورهای دیگر در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، دلیل این رایزنی‌ها را پیشبرد صلح و تنش زدایی در منطقه عنوان کرد. ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: سه روز در مونیخ پایان یافت، جایی که با بسیاری از همتایان از سراسر جهان و همچنین بسیاری از مقام‌های دیگر، اندیشکده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان رسانه‌ها در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردم. وی در ادامه پیشبرد صلح و تنش‌زدایی در منطقه ما و فراتر از منطقه را دلیل این رایزنی‌ها برشمرد.

  سوریه یکی از محور‌های مهم مقاومت است؛ خانه‌ملت|

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان در مصاحبه با خبرنگاران گفت که سوریه کشور دوست و برادر و یکی از محور‌های مقاومت است. حموده صباغ رییس مجلس سوریه در مراسم استقبال از رییس مجلس کشورمان گفت: آنچه سوریه و جمهوری اسلامی را به یکدیگر پیوند می‌دهد، روابط بزرگی است که مهم‌ترین آن مبارزه ما با تروریسم و تکفیر و توطئه علیه کشورهایمان است. وی افزود: ما از همه این سختی‌ها خواهیم گذشت و پیروزی‌هایی که روزانه در میادین نبرد به دست می‌آید دلیل روشنی بر حتمی بودن پیروزی اراده سخت در رویارویی با همه طرح‌های توطئه گرانه است.

  ایران از ظرفیت‌های حقوق‌بشری برای محکومیت امریکا بهره خواهد برد؛

 پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر|

در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با هیات عراقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حقوق بشری برای محکومیت امریکا راهکارهای پیگیری ابعاد حقوقی و کیفری ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه وظیفه اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت است، اظهار کرد: شرط لازم و قطعی اجرای عدالت، رهایی از سلطه­ بیگانگان و دستیابی به استقلال است و شهید سلیمانی که نقش برجسته‌ای در مقابله با تروریست‌های تهدیدکننده امنیت و استقلال عراق داشت، حق پایان‌ناپذیری بر اجرای عدالت­‌ورزی و عدالت­‌گستری دارد و وظیفه ما است که در پیگیری آمران و عاملان این جنایت از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

  مردم ایران نیازی به املای دموکراسی امریکایی ندارند؛ توییتر|

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به برایان هوک گفت: بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان امریکا ۵۰.۴% (درصد) و مربوط به سال ۱۹۱۴ بوده است و مردم ایران نیازی به املای دموکراسی امریکایی ندارند. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ترامپ هنوز از افتضاح استمداد از خارجی‌ها برای پیروزی بر رقبای خود رها نشده که #هوک برای انتخابات ایران نسخه می‌پیچد. بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان امریکا ۵۰.۴% و مربوط به سال ۱۹۱۴ بوده! مردم ایران نیازی به املای دموکراسی امریکایی ندارند.»

 

ارسال نظر