«صلح هرمز» برگرفته از همزیستی مسالمت‌آمیز است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۱۶

سفیر کشورمان در کویت، گفت: ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است که مشکلات منطقه به‌ویژه موضوعات امنیتی می‌بایست با مشارکت کشورهای عضو منطقه حل و فصل شود چرا که امنیت یک موضوع دسته جمعی است و نیاز همه کشورهای منطقه است. به گزارش ایسنا، محمد ایرانی در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کویت گفت: مردم ایران در شرایطی سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند که سخت‌ترین تحریم‌های تاریخی را تحمل می‌کنند و تحت قوی‌ترین فشارهای بین‌المللی قرار دارند اما در چنین شرایطی دانشمندان جوان بیشترین پیشرفت‌های علمی و فنی را در زمینه‌های پزشکی، پیوند اعضاء، سلول‌های بنیادین، نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، اقتدار موشکی و ماهواره‌ای رقم زده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است که مشکلات منطقه به‌ویژه موضوعات امنیتی می‌بایست با مشارکت کشورهای منطقه حل و فصل شود چراکه امنیت یک موضوع دسته جمعی است و نیاز همه کشورهای منطقه است. ایرانی تأکید کرد: ابتکار عمل صلح هرمز که توسط رییس‌جمهور کشورمان ارایه گردیده برگرفته از احترام به حاکمیت سرزمینی، همزیستی مسالمت‌آمیز، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها است.

سفیر کشورمان در کویت روابط دوجانبه ایران و کویت را بسیار خوب توصیف و تأکید کرد: مقامات کویتی به ما اطمینان داده‌اند کویت هیچگاه کانونی برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و ایران نیز قصد حمله به منافع امریکا در کویت را ندارد. «علی سلیمان السعید» معاون وزیر خارجه دولت کویت در این مراسم ضمن ابراز شگفتی از انبوه جمعیت حاضر در جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی، روابط ایران و کویت را ممتاز توصیف کرد و از روند توسعه آن استقبال کرد.

 

 

ارسال نظر