تهدیدات ترامپ ناشی از شدت استرس کار خطایی است که انجام داده است

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۶۶

در شرایطی که ترامپ در اظهاراتی مضحک اعلام کرده که امریکا آماده حمله به مراکز فرهنگی ایران در صورت اقدام ایران است، ، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به رد اظهارات ترامپ مبنی بر حمله به اماکن فرهنگی ایران توسط وزیر دفاع امریکا و تاکید بر اینکه پنتاگون برخلاف قوانین بین‌المللی در درگیری مسلحانه عمل نخواهد کرد، گفت: ترامپ مشاعرش را از دست داده است. در جنگ‌ها مراکز نظامی، مراکز اقتصادی و بعد راه‌های مواصلاتی را مورد هدف قرار می‌دهند، این اظهارنظر باعث خنده دنیا می‌شود.

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اظهارات وزیر دفاع امریکا مبنی بر رد تهدیدات ترامپ درباره حمله به 52 مکان فرهنگی و تاریخی ایران، و اینکه پنتاگون قوانین بین‌المللی را در درگیری مسلحانه نقض نمی‌کند و برخلاف قوانین بین‌المللی عمل نخواهد کرد، گفت: به نظر می‌رسد اختلاف‌نظر بین مقامات امریکایی زیاد است. پمپئو یک حرف می‌زند، ترامپ یک حرف و وزیر اقتصادشان هم یک حرف دیگر به زبان می‌آورد. گویا مقامات امریکایی نمی‌توانند بر سر یک موضوع به اجماع نظری برسند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: همین اظهارنظر ترامپ مبنی بر مورد هدف قرار دادن 52 اماکن فرهنگی و تاریخی ایران در صورت مقابله با اقدام تروریستی امریکا و ترور سردار سلیمانی خنده‌دار است و نشان می‌دهد ترامپ مشاعرش را از دست داده. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: معمولاً در همه جنگ‌ها مراکز نظامی را در وهله اول مورد هدف قرار می‌دهند، بعد مراکز اقتصادی، سپس جاده‌های مواصلاتی و در انتها اماکن فرهنگی؛ آن هم در صورتی که موشکی به اشتباه با اماکن فرهنگی برخورد کند که در افکار عمومی جهان زیر سوال است.

  ترامپ به سی‌وسه‌پل و تخت جمشید و مسجد جامع اصفهان حمله کند، دنیا به او می‌خند د

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: مثلا ترامپ بخواهد سی‌و‌سه‌پل، تخت جمشید یا مسجد جامع اصفهان و نقش جهان را بزند، دنیا به او می‌خندد که این چه جنگی است که یک مسجد یا اماکن تاریخی مورد حمله قرار گرفته است. حضرتی این تهدید ترامپ را «خنده‌دار» توصیف کرد و گفت: این اظهارنظرها از شدت استرس کار خطایی است که درباره سردار سلمانی انجام داده است. ترامپ تصور می‌کرد با ترور سردار سلیمانی مردم به خیابان می‌ریزند و شیرینی توزیع می‌کنند و خوشحال می‌شوند، در حالی که تصویر و اطلاعات غلطی به او داده بودند. عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: امریکایی‌ها بعد از انقلاب یک تحلیل دقیق و واقع‌بینانه از ایران نداشته‌اند و همواره تصمیمات غلطی در قبال ایران گرفته‌اند که هم به ما و هم خودشان هزینه زیادی تحمیل کرده است. این خسارات واردشده به طرفین نتیجه تحلیل‌ها و اطلاعات غلطی است که به آنها منتقل می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر کسی مشورت درستی به ترامپ می‌داد، هیچ‌وقت نمی‌گفت 52 مرکز فرهنگی ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم.

  انتقام ما از امریکا

انتقام سختی خواهد بود

حضرتی با تاکید بر اینکه «این اقدام امریکا و ترور سردار سلیمانی خطای کوچکی نیست و انتقام سختی از آنها خواهیم گرفت» عنوان کرد: انتقام ما از امریکا سخت خواهد بود، اما چگونگی، نوع، روز و مکان این انتقام سخت چگونه باشد اساساً نیاز به برنامه‌ریزی‌هایی دارد که در سطح عالی نظام گرفته می‌شود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی همچنین درباره خروج نیروهای امریکایی از منطقه گفت: باید هرچه زودتر نیروهای امریکایی از منطقه خارج شوند، چراکه همه مردم منطقه و طرفداران سردار سلیمانی در منطقه به‌طور خودجوش خواستار گرفتن انتقام و دنبال خونخواهی از شهید سردار سلیمانی هستند؛ یعنی نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا هیچ کجا سربازان، نیروهای نظامی و پایگاه‌های امریکایی از آتش خشم طرفداران سردار سلیمانی در امان نیستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این خونخواهی محدود به مرزهای ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان نیست و حتی ممکن است فرصت به نیروهای ایرانی نرسد و حامیان سردار در کل دنیا به‌طور خودجوش جان نیروهای امریکایی را تهدید کنند.

 

 

ارسال نظر