پایان باشکوه سردار در زادگاهش

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۸۲

مراسم تشییع و تدفین هم‌زمان فرزند پر افتخار کرمان حاج قاسم سلیمانی که در ساعات ابتدایی صبح به دلیل ازدحام جمعیت به وقت دیگری موکول شده بود؛ بعد از اذان مغرب و بعد از آرام‌تر شدن فضا با حضور مسوولان لشگری و کشوری برگزار شد. عقربه‌های ساعت تازه بر روی عدد 2و 40 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه آرام گرفته بودند که خبر رسید هواپیمای حامل پیکر شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و سردار حسین جعفری‌نیا و سایر همراهانشان دقایقی قبل وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کرمان شده است. سفری دور و درازی که سردار سلیمانی و همراهانش از بامداد روز جمعه گذشته با سفر به بغداد آغاز کرده بودند؛ سرانجام دیروز با سفر کاروان عشق به کرمان به پایان رسید تا سردار سپهبد سلیمانی در کنار دوستان همرزمش در گلزار شهدای کرمان آرام بگیرد و دور تازه‌ای از حیات طیبه‌اش را آغاز کند.

38 سال قبل بود که جمعی از جوانان پر شور و انقلابی کرمان با هدف دفاع از انقلاب و وطن راهی جبهه‌های نبرد ایران و عراق شدند از جمع آن جوانان پرشور و دلاور اما سرداری برای این شهر و این سرزمین به یادگار ماند که نه تنها بر بلندای تاریخ شهر و کشورش نشست بلکه نمادی شد برای تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان منطقه و جهان. نمادی از مقاومت و ایستادگی که سال‌ها در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاومت کرد و از ایمان و عقیده‌اش دفاع کرد. حالا بعد از 38 سال یک‌بار دیگر آن حلقه دوستانه جوانان کرمانی تشکیل شد، جوانانی که 4دهه قبل دوشادوش یکدیگر به جبهه‌های نبرد شتافتند و دیروز با حضور سردار سپهبد سلیمانی یک‌بار دیگر در کنار هم در گلزار شهدای کرمان جمع شدند.  این‌گونه بود که پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار شهید حسین پورجعفری پس از حضور در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و تشییع در شهرهای تهران و قم با حضور گسترده و میلیونی مردم، وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کرمان شد.

تعداد زیادی از اهالی کرمان نیز ساعت‌ها قبل از ورود سردار شهید سلیمانی به فرودگاه کرمان در خیابان‌های منتهی به فرودگاه ایستاده بودند؛ در شرایطی که جمعیت علاقه‌مندان سردار شهید هر لحظه و ساعت افزوده می‌شد؛ مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قا‌سم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پور‌جعفری از میدان آزادی کرمان تا گلزار شهدا با حضور پرشور مردم ‌برگزار شد اما ازدحام جمعیت به اندازی بود که مراسم خاکسپاری به زمان دیگری موکول شد. مردم عاشق سر از پا نمی‌شناختند؛ مردم جان عزیزشان را به دست گرفتند و برای تشییع عزیزشان به خیابان‌ها شتافتند. خبر رسید که مراسم تشییع 50کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت. عاشقانی که جان عزیزشان را در دست گرفتند و همراه سردارشان به آسمان پر کشیدند. مردم با سردار دادن شعار «مرگ بر امریکا»“، «مرگ بر اسراییل» و شعارهایی در تجلیل از مقام شامخ شهید سلیمانی به استقبال پیکر شهید در میدان آزادی رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشییع کنند. پیرزنی زیر لب زمزمه می‌کرد که سردار این‌بار آمده که برای همیشه در خانه بماند؛ سردار به خانه ات خوش آمدی ... اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور ظهر دیروز (سه‌شنبه) در جریان سفر به استان کرمان برای وداع با پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در دیدار با خانواده این سردار بزرگ اسلام، ضمن تسلیت و آرزوی صبر برای خانواده و نزدیکان این شهید اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاقی بسیار بزرگ بود و حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر این سردار بزرگ نیز بیانگر عظمت این اتفاق است. معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه حاج قاسم لیاقت چنین شهادتی را داشت، افزود: حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و این شهادت حق و لیاقت او بود. هم رزم و یار قدیمی حاج قاسم سلیمانی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در مراسم امروز با حضور بر روی خودروی حامل پیکر شهید قاسم سلیمانی، برای آخرین بار با سردار دل‌ها وداع کرد. در این مراسم پیام مقام معظم رهبری پیرامون شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان  قرائت شد.

 

 

ارسال نظر