تحقیق و تفحص از پرداخت ارز دولتی کلید خورد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۲۹

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پرداخت ارز 4200 تومانی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

محمدرضا پور‌ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تقویت سیاست‌های نظارتی مجلس، گفت: به دلیل اهمیت سیاست‌های نظارتی مجلس کار جدی در این زمینه از سال گذشته آغاز شده که نخستین گزارش نظارتی درباره تخلف بانک مرکزی و اعمال ماده 236 بود که در اصلاحیه جدید آیین‌نامه داخلی مجلس به ماده 234 تغییر یافته است که بر اساس این ماده از آیین نامه داخلی مجلس اگر دستگاهی ضوابط قانونی را اجرا نکرد، مجلس و کمیسیون تخصصی می‌تواند به موضوع ورود و پرونده را پس از تصویب در کمیسیون و صحن علنی به قوه قضاییه ارسال کند.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران پرونده تخلفات بانک مرکزی در حوزه مجموعه ماموریت‌های این نهاد به قوه قضاییه ارسال شد، گفت: خبرهای خوبی از اقدامات دستگاه قضایی در این پرونده به گوش می‌رسد که یکی از اقدامات دیگر مجلس پیگیری آخرین اقدامات دستگاه قضایی درباره این پرونده و ارایه گزارش آن به صحن علنی در راستای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پرداخت ارز ترجیحی 4200 تومانی در سال گذشته در دستور کار کمیسیون اقتصادی است.

 

 

ارسال نظر