بخشنامه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی ابلاغ شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۰۳

معاون اول رییس‌جمهوری هم‌زمان با کاهش دما در سراسر کشور و افزایش میزان مصرف گاز، بخشنامه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را ابلاغ کرد. به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در بخشنامه‌ای خطاب به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها، بر لزوم مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تاکید کرد و به این منظور نکاتی را یادآور شد. متن کامل بخشنامه به این شرح است:

«١-  به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها تا پایان سال موظف به رعایت کامل موارد زیر می‌باشند:

الف - رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده.

ب - روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری.

پ - خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل.

ت - استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A و B) .

ث - انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز.

ج- کاهش حداقل ۵ درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در ۴ ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

شرکت ملی گاز ایران/شرکت‌های گاز استانی در موارد یادشده در این بخشنامه، آمادگی ارایه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه‌های اجرایی را دارند.

2- برای اجرای موارد فوق، لازم است اقدامات زیر انجام شود:

الف - استانداران ضمن تاکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در شورای اداری استان، پیگیری‌های لازم جهت صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار دهند.

 

 

ارسال نظر