تهیه لایحه سازمان‌های مردم‌نهاد

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۳۴

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: لایحه پیشنهادی سازمان‌های مردم‌نهاد در کمیسیون سیاسی دولت است که پس از اعلام نظر تمام دستگاه‌های مرتبط در نخستین فرصت نهایی و آماده ارایه به صحن دولت خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، کمال اکبری در نشست تخصصی کارگروه مشارکت‌های اجتماعی که دیروز برگزار شد، افزود:

اکنون قریب به 14هزار سازمان مردم نهاد و موسسه مردمی داریم که به صورت خودجوش از درون مردم در سطح کشور فعالیت می‌کنند. مردم در موضوعات مختلف حس اعتماد به سیستم کشور دارند و هم برای ورود به عرصه‌های اجتماعی احساس مسوولیت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: شاید یکی از مواردی که دشمنان کشور نیز از آن استفاده می‌کنند، افزایش ظرفیت انتقادی در کشور در سال‌های اخیر است. چرا که افزایش انتقادات، گاهی منجر به احساس بیشتر نارسایی‌ها می‌شود در حالی که در واقع نارسایی‌ها بیشتر مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور را در حوزه‌های مختلف به کمک سازمان‌های متولی این امر، دسته بندی و ارایه کنیم.

اکبری یادآور شد: یکی از کارهایی که باید در حوزه مشارکت اجتماعی انجام شود، ساماندهی و سیاست‌گذاری برای اقدام درست در حوزه مشارکت‌های اجتماعی است. وی افزود: این نشست مقدمه‌ای است بر یکی از جلسات شورای اجتماعی کشور که با موضوع مشارکت‌های اجتماعی برگزار خواهد شد و مباحث مهم، نقاط قوت و ضعف این حوزه و نظرمتولیان این امر پس از جمع بندی به صورت گزارش در شورای اجتماعی کشور مطرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرجعیت واحد برای صدور مجوز برای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در کنار نظارت بر آنها، باید مورد توجه ویژه و همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع قرار گیرد تا با کمک تمام نهادها این امر محقق شود.

 

ارسال نظر