همه اعضای دولت در تصمیم‌گیری هماهنگ هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۳۱۸

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: بخش حمل و نقل و مسکن در شرایط عادی و فعلی یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی با جدیت و قاطعیت بیشتر این بخش را در خدمت توسعه کشور قرار دهد. به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در مراسم تکریم عباس آخوندی و تودیع محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در سالن اجتماعات این وزارتخانه، افزود:  در شرایط دشوار و پیچیده کنونی با یکی از دستگاه‌هایی که بیش از مابقی دستگاه‌ها مورد توجه دشمن قرار دارد روبرو هستیم که دشمن تلاش می‌کند با چوب لای چرخ گذاشتن کارهای آن باعث نارضایتی عمومی، آسیب به خدمات مورد نیاز و اخلال در امور کشور شود. معاون اول رییس‌جمهوری گفت: وظیفه مسوولان این وزارتخانه امروز سنگین‌تر از گذشته است و انتظار عموم این است که در این مقطع متناسب با شرایط موجود برنامه‌هایی تهیه و آن را اجرا کنیم که بخش وسیعی از کارها انجام گرفته و مابقی باید در دستور کار قرار گیرد. جهانگیری اضافه کرد: دشمنان ما از اقدامات ضدانسانی تحریم که بخشی از آن هواپیمایی و قطعات آن را شامل شده استفاده می‌کنند تا پروازهای هوایی که مردم از آنها استفاده می‌کنند محروم بمانند تا ایمن انجام نشود، البته با تلاش همکاران در خطوط هوایی در این زمینه اطمینان لازم را به مردم خواهند داد.

معاون اول رییس‌جمهوری عنوان داشت: حمل و نقل دریایی کشور سالانه ده‌ها میلیون تن کالا به دنیا صادر و به کشور وارد می‌کند و باید فعال شود و در این زمینه برنامه‌های مورد نیاز تدوین شده است و با وجود اینکه دشمنان اعلام کرده‌اند کشتیرانی و حتی کشتی‌ها و هواپیماهای ما را تحریم کرده‌اند، با اطمینان به مردم می‌گوییم که می‌توانیم با کمک مدیران و کارشناسان کاری کنیم که اخلالی در امور به وجود نیاید.  جهانگیری با بیان اینکه بخش حمل و نقل یکی از جدی‌ترین بخش‌هاست، افزود: ذی‌نفعان این بخش باید بطور جدی مورد حمایت قرار گیرند و از دغدغه‌های دولت این بود افرادی که در این بخش به دلیل حساسیت‌ها مورد توجه قرار نگرفته‌اند، به آنها توجه شود.  معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با کامیونداران و قول‌هایی که در جهت حل مشکلات به آنها داده شده باید پیگیری شود و کامیونداران هم باید شرایط فعلی کشور را رصد کنند و چند ماهی سختی را تحمل کنیم تا با سرافرازی از آن عبور کنیم. این مساله سبب خواهد شد تا دشمنان بدانند این روش‌ها جواب نخواهد داد و باید با احترام و گفت‌وگو وارد عمل شوند.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: بخش مسکن، صنعت، کشاورزی و فعالان و مسوولان این بخش‌ها 50 الی 60 درصد کار را بر عهده دارند و موتور محرک بیش از سیاست درون بخشی به سیاست برون بخشی بستگی دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای فرسوده جزو اولویت‌های دولت است، ادامه داد: سال گذشته در 2 منطقه‌ای که زلزله شد در یک منطقه که طرح نوسازی صورت گرفته بود و زلزله‌ای با قدرت بیشتر آمده بود، یک واحد هم تخریب نشد، ولی در برخی روستاها که طرح نوسازی انجام نشده بود به خصوص کرمانشاه، درصد خرابی‌ها زیاد بود.  وی اضافه کرد: همه اعضای دولت در تصمیم‌گیری هماهنگ هستیم، برخی وزیران مسوولیت مشترک دارند و در امور تبادل نظر می‌کنند، البته فشارهایی بر دولت بوده و است ولی مهم این است که مدیرانی هستیم که باید دل دریایی داشته باشیم. قرار نیست موضوعات کوچک به موج بزرگ تبدیل شود و در جهت آشفتگی مردم باشد.  معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مسوولیت گرفتیم تا زندگی مردم را آرام و دغدغه و نگرانی مردم را کم کنیم، البته به معنای این نیست که نگران نیستیم ولی حرف و گلایه از یکدیگر داریم، ولی قرار نیست با طرح برخی مسائل مردم را نگران کنیم.

  وزیر راه و شهرسازی: مقابله با تحریم اولویت مهم وزارت است

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: مقابله با تحریم‌های ظالمانه به کمک ظرفیت‌های موجود، از اولویت‌های مهم وزارتخانه به شمار می‌رود. «محمد اسلامی» افزود: ما در وسط این دوره مسوولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته‌ایم اما قول می‌دهیم تمرکز ما بیشتر بر اولویت‌هایی باشد که دغدغه مهم مردم و رییس‌جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ما به انجام همه تعهدات خود متعهدیم تا بتوانیم در زندگی مردم و تامین نیازهای آنها تاثیرگذار باشیم؛ زیرا در زندگی محل سکونت و نحوه حرکت برای مردم اهمیت زیادی دارد. اسلامی یادآور شد: ملاک موفقیت تمدن جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه کشور است و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود با وجود تحریم‌ها به توسعه و پایداری کشور کمک کنیم.

 

ارسال نظر