کالین پاول از ترامپ انتقاد کرد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۳۰

کالین پاول وزیر امور خارجه پیشین امریکا با انتقاد شدید از دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا گفت که وی به جای در نظر گرفتن نفع مردم امریکا، نفع خود را در کانون مسائل کشور قرار می‌دهد.

به گزارش روزنامه هافینگتون‌پست، پاول گفت: واژگان مورد علاقه من در قانون اساسی امریکا، این واژگان است: «ما مردم»؛ اما به تازگی، این واژگان به «من رییس‌جمهور» تغییر یافته است و شاهد اموری هستیم که نباید اتفاق می‌افتاد.

پاول از ترامپ به دلیل اهانت به همه از رهبران جهان گرفته تا رنگین پوستان، مهاجران و زنان انتقاد کرد و رییس‌جمهوری امریکا را به دلیل نام بردن از رسانه‌ها به عنوان دشمن مردم، مورد نکوهش قرار داد.

وزیر امور خارجه پیشین امریکا افزود: چطور یک رییس‌جمهوری در امریکا رسانه‌ها را دشمن مردم می‌خواند؟ آیا وی متمم اول قانون اساسی ایالات متحده را نخوانده است؟

پاول ضمن هشدار در این مورد که دنیا عملکرد امریکا در مورد مقوله مهاجرت را نظاره می‌کند، رفتار دولت ترامپ در جدا کردن کودکان مهاجر از مادرانشان را منزجرکننده دانست.

پاول به اعمال سیاستی از سوی دولت ترامپ تحت عنوان سیاست «بدون ارفاق» اشاره داشت که تا پیش از لغو شدن، منجر به جدایی شمار زیادی کودک مهاجر از خانواده‌هایشان در مرز مکزیک - امریکا شد.

بسیاری از این خانواده‌های مهاجر، در فقر شدید به سر می‌برند و از آسیب خشونت گروه‌های تبهکار و خطرهای دیگر در امریکای مرکزی به امریکا نقل مکان می‌کنند.

ترامپ بارها از سخنان نفرت‌آمیز برای زیر سوال بردن موضوع مهاجرت استفاده کرده و ضمن متهم کردن مهاجران به تلاش برای هجوم به امریکا، گفته است که مهاجران باعث می‌شوند امریکا فرهنگ خود را از دست دهد.

رییس‌جمهوری امریکا همچنین اعلام کرده است که قوانین مهاجرتی هیچ کشوری، بدتر از قوانین مهاجرتی ایالات متحده نیست.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در امریکا، سیاست سختگیرانه‌ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است.

 

 

ارسال نظر