نمی‌گویم تحریم بی اثر است اما می‌توانیم آن را ناکام‌سازیم

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۰۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خطاب به مقامات و نیروهای امریکا گفت: در سه مایلی شما داعش و گروه‌های تروریستی به چه کاری مشغولند؟

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در واکنش به اظهارات یک مقام وزارت دفاع امریکا که گفته است، موشک‌های بالستیک شلیک شده بامداد دوشنبه ایران به سوریه در سه مایلی نظامیان امریکایی در این کشور فرود آمد گفت: آقای بولتون اعلام کرد که ما را جدی بگیرید، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد. حالا شما بگویید داعش و گروه‌های تروریستی به چه کاری در سه مایلی شما مشغولند؟

وی همچنین تصریح کرد: اشرار امریکایی و تیم فعلی امریکا را در حوزه اقتصاد به شکست خواهیم کشاند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: توان و ظرفیت ایران در مدیریت تهدیدات سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی و تبدیل آن به فرصت، صاحب سبک و ابتکارات منحصر بفرد است. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح خاطرنشان کرد: امروز با حضور شرورترین مدیران امریکایی در راس هیئت حاکمه این کشور باید با روحیه و عزم انقلابی ضمن شکست کاباره داران تازه کار در عرصه سیاست قدرت بلامنازع اسلام و انقلاب را به رخ آنها بکشیم.

شمخانی گفت: ترامپ در همه اظهارات خود ایران را به عنوان یک تهدید اعلام کرده است، پس همه ما باید در مقابل این جنگ تمام عیاری که او علیه ما به راه انداخته  آرایش جنگی بگیریم.

وی در ادامه به تحریم‌های امریکا اشاره کرد و گفت: من نمی‌گویم که تحریم بی اثر است اما ظرفیت ملی ما این توانایی را دارد که آن را ناکام سازد.

شمخانی تصریح کرد: ما به دنبال این فرصت بودیم که اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم و اکنون شرایط ایده ال برای این مهم پدید آمده است. وی در ادامه گفت: رفتار صدام و ترامپ بر علیه جمهوری اسلامی مشابهت‌های زیادی با هم دارد و نقطه مشترک آن تهدید و تجاوز همراه با ژست مذاکره است. شمخانی تصریح کرد: امریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با جنگ اقتصادی و عملیات روانی اقتصاد، امنیت و اقتدار ما در منطقه را با درگیر کردن ظرفیت‌های ملی با مخاطره مواجه سازند اما این رویای آشفته که منافقین برای آنها تعریف کرده‌اند هرگز تعبیر نخواهد شد.

 

ارسال نظر