جهانگیری: سختی‌ها در آینده نه چندان دور تمام خواهد شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۴۰۱

معاون اول رییس‌جمهور گفت: بر اساس فهم خود از شرایط پیش رو با وجود همه سختی‌های موجود که امروز با آن روبرو هستیم، می‌دانم که این سختی‌ها در آینده نه چندان دور تمام خواهد شد و سربلندی ملت ایران یک بار دیگر در سراسر جهان بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح ورزشگاه ۷ هزار نفری شهدای اسلامشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: یکی از امتیازات و ا فتخارات ملت ایران این است که پیرو مکتب امام حسین (ع) هستیم و در همه دوران‌های سخت با اتکا به راه و روش حضرت اباعبدالله (ع) همه سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در جنگ تحمیلی ۸ ساله ما متکی به روش و مکتب امام حسین (ع) بوده‌ایم و هم در هر سختی و گرفتاری دیگری از جمله شرایط دشوار فعلی نیز ما پیرو روش آن حضرت هستیم.

وی با اشاره به خروج امریکا از برجام و همچنین اعمال تحریم‌های مختلف طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران از سوی امریکا گفت: امریکایی‌ها از همه روش‌های خود برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند. آنها اخیرا نیز با نهایت بی‌اعتباری به همه مقررات بین‌المللی پشت پا زدند و وارد دوره‌ای جدید شدند که فشارها را بر ملت ایران زیاد کنند.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: امریکا همچنین به خود وعده‌های بیخود و بیجایی داده که می‌تواند با اعمال این روش‌ها و تحریم‌ها ضربه‌ای کاری به کشور ما وارد کند. اما ملت ایران با تمسک به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حتما از این پیچ و آزمون مهم سربلند بیرون خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه «تلاش دولت و ملت ایران باید این باشد که یک بار دیگر ما سربلند و پیروز شویم» اظهار کرد: بر اساس فهم خودم از شرایط پیش رو با وجود همه سختی که امروز با آن روبرو هستیم می‌دانم که این سختی‌ها در آینده نه چندان دور تمام خواهد شد و سربلندی ملت ایران یک بار دیگر در تمام جهان بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در آیین افتتاح ورزشگاه ۷ هزار نفری شهدای اسلامشهر به نیازهای امروز جوانان پرداخت و با بیان اینکه «ورزش در راس نیازهای جوانان است» خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان به همراه تیم خوبی که در این وزارت دارند، برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای توجه به نیازهای جوانان انجام داده است. همچنین در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی نیز من در جریان سفرهای استانی خود شاهد افتتاح یک پروژه ورزشی در جریان این سفرها بوده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت امکانات شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه «استان تهران و شهرستان‌های این استان از نظر خدمات رفاهی و عمومی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارند» گفت: در جریان جلسات مختلف و گزارش‌هایی که از سوی مسوولان مربوطه ارایه می‌شود متاسفانه شهرستان‌های استان تهران به عنوان بدترین نقاط کشور از نظر فضای آموزشی و همچنین امکانات درمانی معرفی می‌شوند. همچنین وضعیت حمل و نقل ساکنان شهرستان‌های تهران نیز باید اقدامات شایسته‌ای انجام دهند. روزانه هزاران اتوبوس و خودرو باید بین تهران و شهرستان‌ها حرکت کنند تا مردم این شهرستان‌ها را جابه‌جا کنند. در این زمینه حتما یکی از وسایل حمل و نقل میان تهران و شهرستان‌ها قطارهای شهری است. از گذشته برای شهرستان‌های استان تهران از جمله اسلامشهر، مترو و راه آهن حومه تهران پیش‌بینی شده است و امروز این برنامه‌ها باید جدی‌تر پیگیری شود.

 

 

ارسال نظر