وزیر اطلاعات: وظیفه همه بخش‌ها خدمت به مردم است

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۴۸

وزیر اطلاعات گفت: در نظام جمهوری اسلامی اصل مردم هستند و همه تشکیلات برای خدمت‌رسانی بوده و به آن افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز یک‌شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در چهل سال بصیرت عاشورایی در گرگان مرکز استان گلستان اظهارداشت: باید با خدمت رسانی بیشتر، دست دشمن را از ایجاد ناامنی برای مردم کوتاه کنیم.

وی بیان کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به کشور است و به شیوه‌های گوناگون مردم را تهدید می‌کند که یکی از این موارد باور و اعتقاد آنها است که سبب می‌شود پاسداری و حراست از مرزهای اعتقادی اهمیت بیشتری نسبت به حراست از مرز فیزیکی داشته باشد.

حجت‌الاسلام علوی همچنین افزود: تبلیغ معارف الهی و احکام شرع و هدایت افراد به سمت مسیر الهی توفیقی برای مبلغان است.

وی با یادآوری وظیفه خطیرعلما در تبلیغ معارف اسلامی و مرزبانی از مرزهای اعتقادی مردم، گفت: شما با ورود به حوزه علمیه وظیفه‌ای خطیر برعهده گرفته اید و باید مردم را با معارف اسلامی بیشتر آشنا کنید و اگر در این زمینه ورود پیدا نکنید بطور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وزیر اطلاعات، افزایش اطلاعات و آگاهی با استفاده از منابع دینی، بهره‌گیری از آیات و روایات و بیان صحبت‌های حکیمانه، توجه به اخلاق، تواضع و فروتنی، مخاطب شناسی و احترام به شخصیت دیگران را از ویژگی‌های مهم مبلغان برای تبلیغ برشمرد.

وی با بیان اینکه معارف اهل بیت (ع) ما را توانمند می‌کند ودرغیر این صورت آسیب می‌بینیم، افزود: اخلاق و رفتار با مردم باید ملایم باشد و در عمل نشان دهیم به آنچه می‌گوییم، پایبند هستیم.

حجت‌الاسلام علوی با تاکید بر بصیرت افزایی و افزایش معلومات مردم نیز گفت: باید روی مساله دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی کار کنیم و عمق آگاهی مردم را افزایش دهیم.

او اخلاق و رفتار بامحبت را لازمه تبلیغ دین دانست و گفت: دین اسلام آمده برای اینکه دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کند حتی با افراد غیر مسلمان باید رفتار نیک داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر