روسیه: تکلیف ادلب در تهران مشخص می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: وضعیت از نظر نظامی در خصوص استان ادلب سوریه، پس از نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران مشخص خواهد شد.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به پرسش خبرنگار تاس در این باره که با توجه به حمله شب گذشته جنگنده‌های روسی به ادلب، آیا حمله نظامی به آخرین موضع تروریست‌ها در سوریه آغاز شده است؟، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: شرکای غربی ما به خوبی می‌دانند که بدون حذف تروریست‌ها در ادلب، وضعیت سوریه عادی نمی‌شود.

ریابکوف با بیان اینکه روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه رویکرد مثبتی داشته و تلاش می‌کند تا جانباختن غیرنظامیان را به حداقل برساند، اظهار داشت: روسیه در چند وقت اخیر تقریبا هر روز در خصوص خطر استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی در ادلب هشدار داده است.

وی در واکنش به پرسش دیگری در خصوص برقرار بودن ارتباط میان روسیه و امریکا در این خصوص گفت: بله ارتباطات ما با یکدیگر قطع نشده است و در هر دو سطح نظامی و دیپلماتیک، با هم در تماس هستیم.

به گزارش ایرنا، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه جمعه این هفته در تهران در خصوص سوریه به ویژه موضوع ادلب تبادل نظر و گفت‌وگو می‌کنند. روسیه بیش از دو هفته است که نگرانی خود را از صحنه سازی شیمیایی در ادلب توسط گروه‌های تروریستی و با هدایت سرویس‌های امنیتی انگلیس اعلام کرده است.

در مقابل امریکا نیز دولت سوریه را متهم کرده است که قصد دارد در ادلب حمله شیمیایی انجام دهد و اعلام کرده که در این صورت واکنش سختی نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ به تازگی برای سوریه و متحدان این کشور از جمله ایران، روسیه و ترکیه در صورت اقدام نظامی در ادلب خط و نشان کشیده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا نیز مدعی شده است که احتمال دسترسی تروریست‌های ضد سوری و مخالفان بشار الاسد به تسلیحات شیمیایی مورد ادعایی روسیه احمقانه است و واقعیت گزاره‌های روسیه را رد می‌کند.

ادلب هم اکنون آخرین منطقه در اختیار تروریست‌ها و مخالفان دولت بشار الاسد در شمال سوریه است و هر از چند گاهی از این منطقه، پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم مورد حمله پهپادهای تروریستی قرار می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر