مستقلین با «رهروان» می‌آیند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۶۶

گروه ایران|

باردیگر تشکیل حزب لاریجانی بر سر زبان‌ها افتاده است. حزبی برای رییس مجلس و به نام رهروان ولایت. یادآور فراکسیون اکثریت در مجلس نهم که از اصولگرا تا تعدادی انگشت شمار از نمایندگان اصلاح‌طلب را در خود جای داده بود. اواسط سال گذشته بهروز نعمتی از تشکیل آن خبر داد؛ این روزها هم او و هم چند چهره دیگر نزدیک به لاریجانی از نهایی شدن کار سخن می‌گویند. هر چند این برای اولین‌بار نیست که نعمتی از حزب نزدیکان لاریجانی می‌گوید؛ آنچنان که پیش از انتخابات مجلس دهم هم از تشکیل این حزب سخن به میان آمده بود. آنطور که نعمتی گفته، کاظم جلالی در حزب حضور دارد و با لاریجانی هم در این باره صحبت شده است. مهرداد بائوج لاهوتی نماینده عضو فراکسیون مستقلین هم گفته‌های نعمتی را تایید کرده و گفته که لاریجانی قطعا در حزب رهروان حضور دارد و وی می‌تواند یکی از مهره‌های اصلی این حزب باشد. اما واکنش لاریجانی به این خبر سکوت بوده؛ در مقابل کاظم جلالی از چهره‌های نزدیک به رییس مجلس می‌گوید که نه او از چند و چون این حزب خبر دارد؛ نه لاریجانی. جلالی که رییس فراکسیون مستقلین ولایی است با تکذیب خبر تشکیل حزب رهروان، گفت که برای دوست خود بهروز نعمتی و دیگر افرادی که در مسیر تشکیل چنین حزبی هستند، احترام قائل است؛ اما نه او و نه علی لاریجانی در جریان این موضوع نیست. جلالی حتی تشکیل چنین حزبی را هم خارج از اولویت کشور دانست. او گفت اگر از من بپرسند چه کسانی در این حزب حضور دارند تنها نام‌های آقای نعمتی، عبدی و صدر را می‌دانم و از افراد دیگر اطلاعی ندارم. جلالی با تاکید بر اینکه عضو هیچ حزبی نخواهد شد، گفت که یک بار در مدت کوتاهی در حزبی به شکل قهری عضو شده که تا عمر دارد از این کار پشیمان است. به گفته این نماینده مجلس، در دوره‌ای، قالیباف برای تشکیل حزب توسعه از او برای عضویت دعوت کرده؛ اما پاسخش منفی بوده است.

 اما تایید یا تکذیب جلالی، ماجرا را تغییر نمی‌دهد؛ نزدیکان لاریجانی عزم تشکیل حزب دارند و خود رییس مجلس هم نیم نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ حال با جلالی یا بدون او.

در همین ارتباط مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ضمن تایید خبر تشکیل حزب رهروان می‌گوید که تاکنون اعضای این حزب مشخص نشده‌اند و کسانی که او دوستان می‌خواند، در حال پایه‌ریزی حزبی تحت عنوان رهروان هستند. آنطور که این نماینده مجلس می‌گوید علی لاریجانی قطعا در حزب رهروان حضور دارد و وی می‌تواند یکی از مهره‌های اصلی این حزب باشد.

خبر‌هایی هم از حضور ناطق نوری در حزب رهروان یا حمایت او از این حزب به میان آمده است. هر چند لاهوتی تاکید می‌کند مطلبی در رابطه با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری در حزب رهروان نشنیده‌، اما در صورت حضور وی وزن سیاسی و مقبولیت حزب به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. لاهوتی فلسفه‌های تشکیل حزب رهروان را حضور عقلای اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌داند و می‌گوید در این بین، علی لاریجانی عاقل‌تر از همه عقلای کشور است. به اعتقاد او لاریجانی مشی اصولگرایی دارد و به ارزش‌های انقلاب پایبند و معتقد است، اما از سوی دیگر عقل هم دارد و او عاقل‌تر از همه عقلای کشور است. این نماینده مجلس هوادار رییس مجلس درباره شایعات مبنی بر تشکیل این حزب برای زمینه‌سازی به منظور حضور لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌گوید که گمانه زنی‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار زودهنگام است، رییس مجلس فردی حسابگر بوده که در صورت احساس تکلیف قطعا در انتخابات حاضر می‌شود.

 

ارسال نظر