اتاق بازرگانی اروپا: گفت‌وگو، بهترین راه‌حل مناقشه ایران و امریکا

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۳۴

اتاق بازرگانی اروپا ضمن دعوت از ایران برای گفت‌وگو با امریکا تصریح کرد: کمیسیون اروپا باید اراده خود برای دفاع از شرکت‌های اروپایی همکار ایران را به روشنی بیان کند.

به گزارش ایرنا، اتاق بازرگانی اروپا (یورو چمبرز) در بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد: اعتقاد داریم که بهترین راه برای حل مناقشه بین امریکا و ایران، مذاکره است. ما از ایران می‌خواهیم که برای تنش‌زدایی از شرایط موجود، دعوت به گفت‌وگوی رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا را بپذیرد.

اتاق بازرگانی اروپا در ادامه تاکید کرد: کمیسیون اروپا باید اراده خود برای دفاع از شرکت‌های اروپایی همکار ایران را به روشنی بیان کند. همبستگی اروپایی در این موضوع یک ضرورت مهم است و بحث درباره این مورد باید در گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا و امریکا گنجانده شود.  اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته بارها امریکا را برای خروج از برجام سرزنش و با وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده است. کمیسیون اروپا هم به تازگی قانون مسدود ساز تحریم‌های امریکا را به روزرسانی کرد و با صدور دستورالعمل‌های جدید برای بانک سرمایه‌گذاری اروپا، گامی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران برداشت. قانون مسدودساز تحریم‌های امریکا نخستین بار در سال 1996 برای مقابله اروپا با گروهی از تحریم‌ها علیه کوبا، ایران و لیبی تدوین شده بود. این قانون هم‌اکنون با اصلاحیه صورت گرفته‌، تحریم‌های ثانویه امریکا علیه ایران را شامل می‌شود. اجرای قانون مذکور، شرکت‌ها را از پیروی از تحریم‌های خارجی منع می‌کند و اتحادیه اروپا به موجب آن، احکام جریمه احتمالی برای کسب و کارهای اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند را به رسمیت نخواهد شناخت.

 

 

ارسال نظر