وزیر کار: برنامه جلوگیری از آسیب طبقات پایین اجتماعی در دستور کار است

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق تصمیم‌گیری ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه، برنامه منسجمی برای مدیریت منابع مالی موجود داریم تا طبقات پایین اجتماعی از آثار ناشی از تحریم‌های جدید آسیب نبینند.

به گزارش ایرنا، «علی ربیعی» درباره اجرای دستور رییس‌جمهوری در زمینه شفافیت و صرفه‌جویی ارزی افزود: تمام بخشنامه‌های این وزارتخانه برای انتقال دفاتر شرکت‌ها به استان‌ها و ممنوعیت خرید ساختمان‌های جدید با رویکرد صرفه‌جویی در منابع بوده است.

وی راهبرد خروج سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه این وزارتخانه از بنگاهداری و عرضه سهام شرکت‌های تابعه آن در بورس را راهکار دیگر پیش‌بینی شده با رویکرد صرفه‌جویی در منابع عمومی برشمرد.

ربیعی اظهار داشت: همچنین شفافیت عملکرد ما از استاندارد لازم برخوردار است، زیرا تنها صندوقی هستیم که همه شرکت‌های ما در بورس فعال هستند و نمره قابل قبولی از بورس داریم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اکنون بیش از 4هزار میلیارد تومان سهام در بازار عرضه داریم که بیش از 2500میلیارد تومان سهام بلوکی و سهم‌های خرد است. وی با بیان اینکه هدف این وزارتخانه در سیاست‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی افزایش و حفظ سرمایه بین نسلی بازنشسته‌ها و کارگران است، تاکید کرد: ما هر کار تجاری با اخلاق، مسوولیت اجتماعی و اصول کشور که به نفع بازنشسته‌ها و کارگرها باشد، انجام می‌دهیم. ربیعی تلاش برای افزایش قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و اظهار داشت: همه شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی در بورس سوددهی دارند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهام پتروشیمی و تمام صنایع سودده تحت مدیریت ما در بازار سرمایه عرضه می‌شود و بنگاه‌هایی که سودده نیستند به فروش می‌رسند و از مدیریت مستقیم این بنگاه‌ها خارج می‌شویم که البته این پول نه تنها خرج نمی‌شود بلکه در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

 

ارسال نظر