حذف «مامور بدرقه متهم» از کلانتری‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۱۷

رییس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه‌ریزی برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان توسط ماموران به محاکم قضایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع و امکانات این طرح زودتر اجرایی شود.

سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات در دست انجام پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است.

وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از جلوه‌های نامطلوب ماموریت پلیس این است که هر روز از ساعت 8 صبح به بعد تعدادی از شهروندان با دستبند و مامور به سمت محاکم قضایی منتقل می‌شوند که این امر چندان ظاهر درستی نداشته و علاوه بر اینکه نیروی انسانی زیادی را نیز از کلانتری‌ها طلب می‌کند، ممکن است حقوق برخی شهروندان نیز در این خصوص تضییع شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در همین راستا طرحی را پیشنهاد کرده و در حال بررسی ابعاد آن هستیم تا بتوانیم از طریق ویدیو کنفرانس ارتباط با محاکم قضایی برقرار شود و متهم یا شاکی دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و با حضور در همان کلانتری با قاضی پرونده خود صحبت کرده و وضعیت‌شان همانجا تعیین تکلیف شود. شرفی درباره وضعیت اجرای این طرح نیز به ایسنا گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما در حال انجام زیرساخت‌های فناوری اطلاعاتی آن هستیم. علاوه بر آن به یکسری تجهیزات سخت‌افزاری نیز نیاز است که ما برخی منابع آن را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم با پشتیبانی مالی، بتوانیم این طرح را که منجر به صرفه‌جویی در منابع انسانی شده و در حفظ و صیانت حقوق شهروندان و همکاران ما موثر است زودتر انجام شود.

 

ارسال نظر