اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۷۰

  نوبخت: با دستگاه‌ها برای مقابله با تحریم جلسه می‌گذاریم

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با همه دستگاه‌ها به صورت جداگانه در مورد آسیب‌های تحریم‌ها و راهکار برای دور زدن موانع، جلسه خواهد داشت. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز گذشته در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که 24 بند بود 56 طرح و 200 پروژه تعریف کردیم که با اجرا شدن آن می‌توانیم به اهداف ترسیم شده در این بخش برسیم. وی افزود: باتوجه به تهدیدهای جدی درخصوص استمرار و گسترش تحریم‌های امریکا، برای بی‌اثر یا کم‌اثر کردن آنها باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدابیر متناسبی را اتخاذ می‌کرد. رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس در جلسه اخیر، منابع موجود برای اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها و همچنین این مساله که در شرایط تحریم تا چه میزان محدود می‌شود، بررسی و ارزیابی شد.

وی افزود: اولویت‌بندی 200 پروژه که با محدود شدن منابع آن چگونه پروژه‌ها به سرانجام برسد تا مردم کمترین زحمت را با تحریم‌ها متحمل شوند، از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

نوبخت، مشکلات آب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: در شرایط کنونی نسبت به پارسال و همچنین نسبت به متوسط عملکرد سال‌های گذشته با کمبود منابع آب مواجهیم. رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر این اساس مناطق را به 2 دسته «با تنش آبی یا کم آبی» تقسیم کردیم؛ در برخی استان‌ها مشکل آب وجود ندارد اما برخی دیگر به‌شدت با این مشکل مواجهند. وی با بیان اینکه برای این مشکلات منابع مالی درنظر گرفته‌ایم، افزود: باید ببینیم باتوجه به منابع مالی چه اقداماتی می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم. نوبخت درباره جلسه آینده سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با تک‌تک دستگاه‌ها جلسه‌هایی تشکیل می‌دهد تا بدانند در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب‌پذیر کجاست و با چه فرصت‌هایی می‌توانیم نسبت به رفع آسیب‌های ناشی از تحریم اقدام کرد. رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد تک‌‌تک دستگاه‌ها، آسیب‌های تحریم‌ها و راهکارشان برای دور زدن موانع را بیان کنند. با روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا و تاکید مکرر وی مبنی بر اینکه برجام یک «توافق بد» است، بدعهدی‌های این کشور در قبال ایفای تعهداتش در برجام آغاز شد و سرانجام در 18 اردیبهشت امسال خروج کشورش از این معاهده را اعلام کرد تا تحریم‌های یکجانبه این کشور که در 2.5 سال گذشته تعلیق شده بود، بار دیگر در 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه اجرا شود.

با این حال اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا با سازوکاری برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی و روابط بانکی، ایران در برجام باقی بماند.

  حکم اعدام ۸ تروریست داعشی تایید شد

تسنیم| رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران از تایید حکم اعدام ۸ تروریست وابسته به داعش که در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) نقش داشتند، خبر داد. حجت‌الاسلام موسی ‌غضنفرآبادی با اعلام تایید حکم اعدام 8 تروریست وابسته به داعش که در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) نقش داشتند، گفت که شعبه دیوان عالی کشور حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب در خصوص 8 متهم وابسته به داعش را تایید کرده است. به‌ گفته غضنفرآبادی این افراد به ‌اتهام «معاونت در بغی مستوجب اعدام» از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

 

 

ارسال نظر