اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۸۱

  تعرفه‌های جدید اینترنت امروز اعلام می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد در صورت موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تغییر تعرفه‌های جدید برای مشترکان کم‌مصرف اینترنت توسط اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سه‌شنبه ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به تعرفه‌های اینترنت و احتمال تغییر در آنها اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های اپراتورها این بود که مشترکان کم‌مصرفی که سرعت بالا می‌خواهند به سمت اپراتورهای دیگر بروند، به همین دلیل از ما خواستند این امکان تغییر تعرفه را برایشان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: براین اساس با بررسی‌های انجام‌شده، پیشنهادی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به وزیر ارتباطات ارائه شد تا مطابق با آن تعرفه‌یی برای مشترکان کم‌مصرفی که نیاز به اینترنت با سرعت بالا دارند تدوین شود.

فلاح خاطرنشان کرد: ما می‌خواستیم در سطح وزارتخانه هماهنگی باشد و این مصوبه جا بیفتد؛ بنابراین با موافقت وزیر، اپراتورها می‌توانند با رعایت سقف و کف تعرفه‌های اینترنتی در مصوبه ۲۶۶ رگولاتوری، تعرفه جدید ارائه دهند.

وی همچنین درباره تصمیم ایرانسل برای جمع‌آوری سرویس وایمکس از پایان اردیبهشت بیان کرد: تکنولوژی وایمکس تقریبا در دنیا منسوخ شده و به جای آن TD-LTE استفاده می‌شود و این فناوری در ایران هم به مرور جایگزین شده است. با وجود این تعرفه اینترنت بدون سیم ثابت (FWA) نباید تفاوتی در وایمکس وTD-LTE داشته باشد.

 

   خوشحالی سهامداران بورسی

گروه بورس| شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز دوشنبه با افزایش 537 واحدی توانست رقم 94 هزار و 703 واحد را به خود اختصاص دهد. از همین رو، با ایفای نقش قابل‌توجه حقوقی‌‌ها و صندوق‌ها در راستای حمایت از بازار سهام، موجی از امیدواری در تالار شیشه‌یی شکل گرفت که این روند افزایشی در نتیجه خوشحالی تالارنشینان را در پی داشت. بر این اساس، علاوه بر شاخص کل سایر شاخص‌های منتخب بورس رشد پرقدرتی را در معاملات دیروز ثبت کردند. به‌طوری که، شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 452 و 765 واحد بالا رفتند. افزون بر این، نماد شرکت‌های فولاد مبارکه، ایران‌خودرو، سایپا، خدمات انفورماتیک، پارس‌خودرو و ملی مس روز گذشته بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند. این در حالی بود که تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد. براساس این گزارش، در پایان معاملات دیروز سرمایه‌گذاران بورسی بیش از 795میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک‌هزار و 674 میلیارد ریال بود و در 53 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین، برترین گروه‌های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات صنایع خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها بودند. افزون بر این، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت‌های محورسازان ایران‌خودرو، واسپاری ملت، لوله و ماشین‌سازی ایران، فرآورده‌های نسوز آذر، حمل‌ونقل توکا، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و آلومراد بود. در مقابل نماد شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل، نورد و قطعات فولادی، فنرسازی خاور، تکنوتار، قند شیرین خراسان، توسعه شهری توس گستر و بانک کارآفرین شاهد بیشترین کاهش قیمت‌ها بودند. همچنین، سرمایه‌گذاران بورسی دیروز برای خرید سهام شرکت سایپا دیزل، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، سهام شرکت زامیاد، سرمایه‌گذاری سایپا و آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

این نمادها بالغ بر 130 میلیون حجم تقاضا را در بازار ثبت کردند. در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه‌ها و سنگین‌ترین صف‌های فروش مواجه شدند. حجم این عرضه‌ها از یک میلیون حجم بالغ نشد. بر این اساس، در پایان معاملات بانک صادرات با معامله 64 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 100 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

 

ارسال نظر