نشست فراکسیون مستقلین با وزیر ارتباطات

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۷۵

تاکید آذری جهرمی بر نبود انحصار در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این جلسه آذری جهرمی تاکید کرد که دولت و این وزارتخانه معتقد است که نباید هیچ انحصاری بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد. این بدان معناست که باید تمامی پیام‌رسان‌ها در یک فضای رقابتی فعالیت کنند.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این جلسه آذری جهرمی نظر دولت را درباره تلگرام و پیام‌رسان‌های داخلی مطرح و گزارش کاملی از مسائل مربوط به زیرساخت‌های کشور و برخی مشکلات مرتبط با این حوزه را بیان کرد. وی افزود: مشخصا درباره پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی اشاره داشت که دولت به انحصاری بودن فضای مجازی اعتقادی نداشته و ندارد. این یعنی اگر بنابه وجود هر پیام‌رسانی در کشور باشد باید در فضای رقابتی فعالیت کنند نه اینکه مثلا کل فضا در اختیار تلگرام باشد.

دهقانی ادامه داد: به‌طور کلی نظر مشترک ما و وزیر ارتباطات این بود که باید درباره پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های نوین تکلیف قانون مشخص شود قانون مدونی وجود داشته باشد.

در این رابطه کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند.

وی در خصوص حکم دادستانی برای فیلترینگ تلگرام گفت: در این باره نیز مطرح شد که قوه قضاییه طبق قوانین جاری این حکم را داده است. آن‌هم چون شکایاتی درباره تلگرام مرتبط با امنیت ملی و آسیب‌های حیثیتی و مالی وارد شده به افراد شده بود.

 

 

ارسال نظر