اتحادیه اروپا بر اجرای کامل برجام تاکید کرد

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۷۲

  پیش از اعلام تصمیم دولت امریکا درباره برجام، اتحادیه اروپا و 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه‌شنبه در جلسه رایزنی درباره توافق هسته‌یی در بروکسل با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، حمایت خود از اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی اعلام کرد: جلسه رایزنی اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی درباره توافق هسته‌یی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بروکسل برگزار شد.

این بیانیه می‌افزاید: این جلسه به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با شرکت نمایندگان 3 کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در سطح مدیران سیاسی و سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.  در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی

(EU/E3) از این فرصت استفاده کردند و حمایت خود را از ادامه اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف‌ها مورد تاکید قرار دادند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پنج‌شنبه گذشته در یک پیام تصویری گفت: در طول تقریبا یک سال گذشته شنیده می‌شود که رییس‌جمهوری ترامپ از این توافق ناراضی است و اکنون به نظر می‌رسد واکنش برخی کشورهای اروپایی این بوده که به امریکا امتیازات بیشتری دهند، البته از جیب ما. وی تصریح کرد: این چشم‌پوشی مشتمل بر وعده‌هایی برای دستیابی به یک توافق جدید است که موضوع‌هایی را شامل می‌شود که همه ما در ابتدای مذاکرات هسته‌یی بر سر حذف آنها به توافق رسیده بودیم، از جمله قابلیت‌های دفاعی و نفوذ منطقه‌یی ایران؛ ولی باید توجه داشته باشید که در هر دو موضوع این ایران است و نه غرب که دلخوری‌های جدی و طلب‌های بسیار دارد. ظریف و عراقچی در روزهای اخیر تاکید کردند که اروپا باید برای حفظ برجام و انجام تعهدات واشنگتن بیشتر تلاش کند.

 

ارسال نظر