فتاح: روحانی به شعار رفع فقر عمل کرد

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۹۴

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: روحانی شعار رفع فقر داد و منصفانه در جوار بارگاه مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اعلام می‌کنم که ایشان به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا پرویز فتاح در نشست شورای اداری و توسعه خراسان‌رضوی که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، افزود: ممکن است برای عده‌یی بیان این مسائل خوشایند نباشد اما نه برای خوشایند یک عده که باید بر اساس اعتقادات خود عمل کنیم. وی گفت: نمایندگان مجلس با تصویب تبصره 14 و گنجاندن آن در بودجه که با اجرای 100درصدی توسط دولت تدبیر و امید همراه بود موجب کار مهمی در این زمینه شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در نتیجه اجرای این تبصره، دریافتی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دست‌کم 3 تا 4.5برابر شد که دعای آنها برای دولت، نظام و حضرت آقا می‌تواند بسیار موثر باشد.

فتاح تاکید کرد: دولت به این هم کفایت نکرد و در هماهنگی با مجلس با تبصره 16 نیز 2هزار و 100 میلیارد تومان به عنوان وام اشتغال اختصاص داد که بانک‌ها در اقدامی تحسین برانگیز 90درصد آن را در قالب 102 هزار فقره وام خرد پرداخت کردند. وی گفت: سهم خراسان‌رضوی از وام مزبور 7هزار و 750 فقره بود که 95درصد آن محقق شد و از این لحاظ عملکرد بانک‌های این استان بهتر از میانگین کشوری بود. فتاح اظهار داشت: بودجه سال‌های گذشته کمیته امداد با عنایت دولت تقریبا به صورت 100درصدی تامین شد هرچند پرداخت‌ها از خزانه مشکلاتی داشت اما قول جبران آنها داده شده است.

وی تاکید کرد: بالاترین رشد بودجه در سال 97 در ردیف کمیته امداد دیده می‌شود که 75درصد رشد داشته و منتظر اجرای آن توسط دولت هستیم و امیدواریم این مساله به بحث هدفمندی‌ها گره نخورد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: 5هزار واحد از مسکن‌های مهر بدون متقاضی به این نهاد واگذار شده که سهم خراسان‌رضوی از آن یک‌هزار و 200 واحد است. فتاح افزود: پارسال توانستیم 15درصد جامعه زیر پوشش را توانمندسازی و از پوشش این نهاد خارج‌ کنیم که قصد داریم با حمایت دولت این روال منطقی را ادامه دهیم. وی گفت: تصمیمات خوبی مبنی بر تخصیص بودجه صندوق توسعه ملی به این حوزه گرفته شده که امیدواریم دولت این خبر خوش را هر چه زودتر به مردم بدهد. حسن روحانی که به همراه شماری از معاونان و وزیران خود از روز یک‌شنبه به استان خراسان‌رضوی سفر و چندین طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی را راه‌اندازی کرده است، دیروز در نشست شورای اداری و توسعه این استان شرکت کرد.

 

 

ارسال نظر