شمخانی امکان جنگ علیه ایران را مردود دانست

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۳۲

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: به‌عنوان مسوول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می‌کنم به‌دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، امکان شکل‌گیری هیچ‌گونه جنگی متصور نیست.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی بعدازظهر شنبه در گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور بوده که در شؤون مختلف انتظامی، امنیتی و اجتماعی، دارای کارکردهای راهبردی و تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با لایه‌های اجتماعی داراست، گفت: این نیرو می‌تواند به‌عنوان حسگر بسیار مهم، شرایط و نیازمندی‌های جامعه را در ابعاد مختلف تشخیص داده و منعکس کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سه دوره رشد ناجا که با جهش سازمانی، هویتی و کارآمدی همراه است، خاطرنشان کرد: ناجا به‌عنوان سازمانی انتظامی-اجتماعی با وجود پیچیدگی‌های ماموریتی توانسته با به‌کارگیری هوشمندانه فناوری‌های نوین، ضمن افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نیز ساختارمند نموده و در این حوزه در سطح کشور پیشتاز باشد.

وی نقش و جایگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمان‌های مشابه در دنیا را مقایسه کرد و یادآور شد: ماهیت مردمی، خویشتنداری و رأفت همراه با اقتدار، موجب افزایش اعتماد جامعه به پلیس و نفوذ معنوی این نیرو در کشور شده است.

شمخانی با تاکید بر ضرورت ارتقای نرم‌افزاری و تلاش مستمر برای موثرتر عمل کردن، به‌ویژه نسبت به تهدیدات جدید و پیچیده دشمن و همچنین روزآمد نمودن شیوه‌های کنترلی و مجهز شدن به دانش روز عملیات روانی را از وظایف جدی و اولویت‌های ناجا ذکر کرد و بر مقابله قاطع و همه‌جانبه با متخلفان و هنجارشکنان که به شکل پیچیده‌یی سعی دارند رخدادهای فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و سپس امنیتی کنند، تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات و اقدامات رییس‌جمهور متوهم امریکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: موفقیت یا شکست برجام به‌عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه و همچنین میزان کارایی نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز چالش‌های گوناگون در جهان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: اگر رییس‌جمهور فعلی امریکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد، قطعا هیچ کشور دیگری حاضر به مذاکره و توافق با امریکا نخواهد بود چراکه این احتمال وجود دارد که دولت‌های بعد نیز تعهدات دولت فعلی را رد کنند.

شمخانی با تبیین ابعاد جنگ ادراکی که از سوی امریکا و رژیم‌صهیونیستی برای قرار دادن گزاره جعلی تسلیم-جنگ در برابر افکار عمومی دنبال می‌شود، اظهار داشت: به‌عنوان مسوول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می‌کنم که به‌دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌گیری هیچ‌گونه جنگی متصور نیست.

 

ارسال نظر