معاون وزیر صنعت: مشکل امروز ارزی کشور اقتصادی نیست

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۹۴

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل امروز ارزی کشور اقتصادی نیست و باید به‌طور منطقی وضعیت حساس موجود را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، حسن یونس‌سینکی روز گذشته در نشست با تشکل‌های بخش خصوصی قزوین که در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شد، افزود: وقتی هرکسی به خود اجازه می‌دهد در مسائل مهمی مانند ارز ذهن مردم را به هم بریزد به‌طور قطع این‌گونه آشفتگی در بازار ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دولت و فعالان بخش اقتصادی تمام تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع بازار ارز به کار بسته‌اند تا هرگونه آشفتگی و حباب‌های ایجاد شده در این زمینه را از میان بردارند.

سینکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم اصناف و تشکل‌های خصوصی در اقتصاد کشور افزود: بخش خصوصی و تشکل‌ها 41درصد و اصناف نیز 18.1درصد تولید ناخالص داخلی کشور را برعهده دارند که این رقم بالایی است.

به گفته وی، اصناف ما ضمن آنکه نباید اجازه دهند جایگاه آنها در نظام اجتماعی و سیاسی لطمه بخورد، مورد سوءاستفاده برخی محافل سیاسی و غیرسیاسی نیز نباید قرار بگیرند.

این مسوول اقتصادی اضافه کرد: ما نیازمند تشکل‌های حرفه‌یی در حوزه‌های مختلف اقتصادی هستیم که اصناف و اتاق بازرگانی یکی از این تشکل‌ها به شمار می‌روند.

 

ارسال نظر