مواضع سیاسی، تقویت‌کننده امید در جامعه باشد

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۴۹

 

فرمانده کل سپاه توصیه‌های نوروزی مقام معظم رهبری را موضوعی ملی و راهبردی برای سپاه و همه کشور دانست و تاکید کرد: موضع‌گیری‌های سیاسی و رسانه‌یی باید تقویت‌کننده روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه باشد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز گذشته سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر جایگاه و نقش جوانان در حل مشکلات کشور گفت: جوانان را بایستی سرمایه‌های واقعی کشور بدانیم و با میدان دادن به آنها اطمینان داشته باشیم آینده را بهتر از ما می‌سازند و این همان واقعیتی است که دشمن را به‌شدت ناراحت و عصبانی و منفعل ساخته است.

فرمانده کل سپاه افزود: یکی از رخدادهای عبرت‌انگیز سال گذشته برنامه‌ریزی دشمن برای سوار شدن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی بود که سوءاستفاده منافقین، صهیونیست‌ها و بدخواهان داخلی و خارجی از آن را به همراه داشت.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه طراحان آشوب‌های دی‌ماه درصدد بودند خط آشوب و فتنه‌آفرینی را تا 22 بهمن‌ماه دنبال کنند، گفت: ضدانقلاب و منافقین با حمایت دشمنان منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی نظام و ملت ایران برنامه‌های مفصل و پیچیده‌یی را به‌زعم خود برای تمام کردن کار جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بودند که با سد مستحکم هوشیاری و بصیرت مردم مواجه شدند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بصیرت سیاسی مردم سبب شد به سرعت نقشه دشمن آشکار و با جداسازی صفوف خود از نیات پلید آنان حتی آنهایی که در روز اول برای اعتراض و نشان دادن نارضایتی از ضعف دستگاه‌های مسوول در رفع مشکلات اقتصادی به خیابان آمده بودند چند روز بعد با حضور حماسی خود علیه آشوبگران و فتنه‌گران به صحنه بیایند و مقتدرانه در مقابل آنها بایستند.

وی بصیرت سیاسی مردم را عامل اصلی خاموش شدن فتنه دی ماه و شورشیان درویش‌نما دانست و یادآور شد: حاصل فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر با الطاف الهی به نفع انقلاب، نظام و ملت ایران انجامید و با نمایش اقتدار و امنیت ملی کشور در این صحنه و در آستانه راهپیمایی بزرگ تعیین‌کننده 22 بهمن ماه فصل نوینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد. سرلشکر جعفری با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی برابر جنگ‌های نیابتی و تروریستی تصریح کرد: شکست قاطع داعش و فروپاشی خلافت خودخوانده آنها در عراق و سوریه و متعاقباً پاکسازی تدریجی شهرها از وجود تروریست‌ها و نیز خنثی شدن فتنه توطئه همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با حمایت‌ها و نقش‌آفرینی‌های درست و به‌موقع جمهوری اسلامی ایران و هوشمندی دولت‌ها و ملت‌های این دو کشور ادامه پیروزی‌های انقلاب اسلامی و امت اسلامی در شرایط بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز امروز را در معرض همگان قرار داد.

فرمانده کل سپاه، سال 96 را نمایشگاهی از شکست‌های زنجیره‌یی امریکایی‌ها و متحدان کاخ سفید در سطوح داخلی و منطقه‌یی و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در جبهه مقاومت اسلامی توصیف و تاکید کرد: سال 96 سال پیروزی انقلاب اسلامی و نمایش بصیرت مردم ایران بود و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش تثبیت کرد. وی در ادامه تجارب و موفقیت‌های سال گذشته را دستمایه پیشرفت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران و امت اسلامی در سال 97 خواند و گفت: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی معظم‌له در حرم رضوی دروازه ورود سپاه و همه دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب و پیشرفت کشور و نقشه راه آنها بوده و بایستی در فرصت‌های مناسب مورد تجزیه، تحلیل و اقدام عملیاتی قرار گیرد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: تبیین هنرمندانه و هوشمندانه نقاط ضعف و قوت وضع موجود توسط معظم‌له، روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه را به‌گونه‌یی مضاعف ارتقا بخشید و موضع‌گیری‌های سیاسی و رسانه‌یی تمامی اشخاص و جریان‌های معتقد به نظام و انقلاب اسلامی بایستی در تقویت این روحیه صورت پذیرد. وی با اظهار امیدواری نسبت به حاکمیت تفکر جهادی و انقلابی مبتنی بر اصول و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه با برشماری آموزه‌های راهبردی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 40سالگی نظام، عمق‌بخشی روحیه امید و نشاط به مردم و به‌ویژه نزد خانواده‌ها و مخاطبین خاص خود را تکلیفی تعطیل‌ناپذیر دانسته و آن را سرلوحه تمام موضع‌گیری‌های خود می‌داند.

 

ارسال نظر