پکن: امریکا مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۰۹

گروه جهان| وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده امریکا ناقض مقررات سازمان تجارت جهانی است و علیه شرکت‌های مختلف تبعیض قائل می‌شود. این بیانیه تصریح می‌کند: دولت امریکا کارکنان بخش‌ها و نهادهای دولتی را از خرید تلفن‌های هوشمند شرکت‌های مخابراتی «هواوی» و «زدتی‌یی» چین منع کرده است. در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده، امریکا اصول و مقررات سازمان تجارت جهانی را مبنی بر تبعیض قائل نشدن علیه شرکت‌های مختلف نقض کرده است. شماری از سناتورهای امریکا طرح ممنوعیت خرید این تلفن‌ها را ارائه کرده‌اند و مدعی هستند که چین با استفاده از تلفن‌های هوشمند علیه امریکا جاسوسی می‌کند.  وزارت بازرگانی چین تصریح کرده است: ایالات‌متحده به تجارت معمول شرکت‌های چینی در آن کشور ضربه می‌زند و در حال زیر پا گذاشتن مقررات تجارت جهانی است و به‌صراحت علیه شرکت‌های چینی تبعیض قائل می‌شود.

امریکا ارتباطات دولتی خود را نیز با شرکت‌های مشهور اینترنتی و مخابراتی چینی هواوی و «زد‌تی‌یی» قطع کرده که این مورد اعتراض جدی چین را به‌دنبال داشته است.

این دو شرکت چینی با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند که مدتی است نتوانسته‌اند با طرف‌های دولتی امریکا ارتباط کاری و تجاری داشته باشند و فعلا چنین مناسبات تجاری میان طرفین میسر نیست و آنها شامل ممنوعیت شده‌اند.

 

ارسال نظر