پاسخ رییس «اف‌بی‌آی» به انتقادهای ترامپ

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۳۵

گروه جهان| رییس پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) از نهاد زیرنظر خود در برابر انتقادهای دونالد ترامپ رییس‌جمهوری با قدرت دفاع کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، کریستوفر ری به اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا گفته هیچ نهاد بهتری در امریکا سراغ ندارد. اخیرا ترامپ پلیس فدرال را نهادی از هم پاشیده توصیف کرده بود.

رابرت مولر یکی از روسای سابق اف‌بی‌آی این روزها مشغول بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال گذشته امریکاست. گفته شده، چهار نفر از اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ فعلا پایشان در این تحقیقات گیر است. دو نفرشان در بازداشت خانگی هستند. هفته گذشته، مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ و یکی از اعضای کارزار انتخاباتی او با پذیرفتن اینکه به اف‌بی‌آی درباره تماس‌هایش با سفیر پیشین روسیه دروغ گفته است، قول داد با مولر همکاری کند. ترامپ به جد می‌گوید که کارزار انتخاباتی او با روسیه کاری نداشته است. ترامپ ضمن انتقاد از اف‌بی‌آی، وعده داده بود که این نهاد را اصلاح کند. در این جلسه نمایندگان جمهوری‌خواه سعی می‌کردند با تمرکز بر یکی از اعضای سابق تیم آقای مولر مشروعیت کار او را زیر سوال ببرند.

هفته گذشته گزارش‌هایی به رسانه‌ها درز کرد که پیتر استرزوک از افسران ضد اطلاعات اف‌بی‌آی، سال گذشته در دوره انتخابات، پیامک‌های منفی درباره ترامپ فرستاده بود. علاوه بر این گزارش شده بود که مولر این فرد را ماه‌ها پیش از تحقیقات کنار گذاشته است. ترامپ از همین موضوع استفاده کرد و انتقادهای تندی به اف‌بی‌آی کرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه از همین موضوع استفاده کرده و سعی کردند بی‌طرفی تیم مولر را زیر سوال ببرند. در پاسخ به انتقاد‌های نمایندگان جمهوری‌خواه، وی گفت که در همه سازمان‌ها اشتباه رخ می‌دهد. او در عین حال گفت که تحقیقات مستقل در اف‌بی‌آی به حقایق مربوط به هر اشتباهی نگاه می‌کند و اگر کارمندان اف‌بی‌آی اشتباهی مرتکب شوند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. جیمز کومی، رییس پیشین اف‌بی‌آی که ترامپ او را اخراج کرد، می‌گوید حاضر نشده آن طور که ترامپ خواسته به او اعلام وفاداری کند و گفته که وقتی ترامپ از او خواسته تحقیقات درباره ژنرال فلین را کنار بگذارد از این کار سر باز زده است.

 

 

ارسال نظر