پرداخت سپرده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان افضل توس، وحدت و البرز

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۰۵

از امروز روند تعیین تکلیف و پرداخت وجوه سپرده‌گذاران 3 تعاونی منحل شده افضل توس، وحدت(آرمان) و البرز ایرانیان وارد مرحله جدیدی شده و سپرده‌گذاران با مبالغ بالای ۱۰۰میلیون تومان نیز می‌توانند فعلا حداکثر تا ۱۰۰میلیون تومان خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در راستای پایان دادن به فعالیت موسسات غیرمجاز 3 تعاونی غیرمجاز بزرگ باقیمانده در بازار غیرمتشکل پولی در مرداد ماه امسال با تصمیم بانک مرکزی به دو بانک و یک موسسه واگذار شدند. بر این اساس مسوولیت مدیریت دارایی و بدهی‌ها و انجام تعهدات تعاونی افضل توس به بانک آینده، وحدت به موسسه ملل و البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذار شد.  بر این اساس قرار شد تا با انجام فرآیند تصفیه این تعاونی‌ها بانک‌های مسوول نیز با مجوز بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران را آغاز کنند. از این‌ رو در مرحله اول و در مهر ماه بود که بانک آینده و موسسه ملل کار تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف 3میلیون تومان تعاونی‌های افضل توس و وحدت را پیش بردند ولی برای مدتی متوقف شد. در عین حال که بانک تجارت به دلیل مسائل و پرونده‌های قضایی مدیران البرز ایرانیان سقف 3میلیون تومان را در مرحله اول آغاز نکرد و چندی پیش براساس مذاکرات سران قوا و جلساتی که دراین رابطه برگزار شد، پرداخت وجوه تا ۱۰۰میلیون تومان تعاونی‌های افضل توس و وحدت همچنین البرز ایرانیان آغاز شد.

با گذشت یک هفته از این روند، بانک مرکزی اعلام کرد که قرار است از روز شنبه ۱۱ آذر ماه فرآیند به گونه‌یی دیگر پیش رفته و در کنار پرداخت‌های سپرده‌های تا سقف ۱۰۰میلیون تومان، سپرده‌گذارانی که بالاتر از این مبلغ دارند نیز بتوانند مراجعه کرده و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند. در این مرحله افرادی که مانده سپرده آنها بالای ۱۰۰میلیون تومان باشد، می‌توانند طبق شرایطی حداکثر تا ۱۰۰میلیون تومان دریافت کنند. این دریافت به طور علی‌الحساب بوده و وجوه بعد از تکمیل شناسایی و ارزیابی دارایی‌ها و اموال این تعاونی‌های منحل شده، انجام می‌شود.

اما درحالی از امروز سپرده‌گذاران بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان می‌توانند به شعب این تعاونی‌ها برای دریافت وجوه مراجعه کنند که طبق اعلام بانک آینده، سپرده‌گذاران افضل توس از ۱۱تا ۲۹ آذر ماه و براساس حرف اول نام خانوادگی امکان مراجعه خواهند داشت.

زمانبندی مراجعه سپرده‌گذاران افضل توس

 همچنین موسس ملل اعلام کرده است که سپرده‌گذاران تعاونی منحل شده وحدت(آرمان) می‌توانند از ۱۱ آذر تا ۵ دی ‌ماه برای تعیین تکلیف سپرده‌های خود به شعب این موسسه مراجعه کنند

بانک تجارت نیز در رابطه با تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی البرز ایرانیان اعلام کرده است که می‌توانند از روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه تا ۱۴دی‌ ماه برای تعیین وضعیت حساب‌های خود به شعب این بانک مراجعه کنند.

بر این اساس بانک تجارت تعیین تکلیف و پرداخت وجوه سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان را با 3روز تاخیر نسبت به بقیه آغاز خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر