شمخانی: دروغ‌پردازی‌های امریکا برای مردم منطقه ارزشی ندارد

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۸۳
شمخانی: دروغ‌پردازی‌های امریکا برای مردم منطقه ارزشی ندارد

صالح العاروری، معاون رییس دفتر سیاسی حماس عصر دیروز(شنبه) با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص آخرین تحولات مربوط به مقاومت فلسطین با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با استقبال از انتخابات اخیر در دفتر سیاسی حماس، این روند را نشانه وجود دموکراسی و پویایی در حفظ مسیر انقلابی این نهاد مردمی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب مشی انقلابی و اسلامی خود از آرمان فلسطین دفاع کرده و بر این اساس از حضور چهره‌های جهادی و پایبند به هدف آزادسازی کامل فلسطین در حماس چون گذشته حمایت می‌کند.

وی مبارزه مستمر با رژیم صهیونیستی را سیاست اصولی و راهبرد غیرقابل تغییر جبهه مقاومت عنوان و اظهار کرد: اقدامات سیاسی و میدانی همواره به عنوان رویکردهای تاکتیکی در خدمت تحقق راهبرد اصلی که پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌هاست از سوی گروه‌های مقاومت پیگیری می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار امیدواری کرد که حماس به عنوان نهادی پیشگام در محور مقاومت، ضمن حفظ رویکرد انقلابی و جهادی، جایگاه خود را در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی حفظ کند.

شمخانی با ابراز تاسف نسبت به اقدامات غیراسلامی و ضدانسانی گروه‌های تکفیری و برخی کشورهای حامی آنها در منطقه که موجب مشوش کردن چهره نورانی اسلام شده، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که موجب خارج شدن موضوع فلسطین از اولویت اول جهان اسلام یا تقویت‌کننده مسیر سازش و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان باشد، خیانت به همه مسلمانان و غیرقابل بخشش است.

وی با تاکید بر ضرورت اجماع مجدد جهان اسلام در مسیر احیای ظرفیت‌های قابل فعال‌سازی در حمایت و دفاع از مقاومت مردم مسلمان فلسطین افزود: کنگره عظیم اربعین با توجه به محتوای ظلم‌ستیزانه و انسانی آن می‌تواند به مهم‌ترین اجتماع آزادی‌خواهان جهان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی مبدل شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی از تغییر موازنه در منطقه به نفع مردم و دولت‌های درگیر مبارزه با تروریسم احساس تهدید کرده و با طرح بهانه‌های واهی چون جلوگیری از نفوذ منطقه‌یی ایران به دنبال محدودسازی مسیر مقابله با تروریسم هستند. وی با اشاره به تاثیر راهبردی حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با تروریسم که با درخواست دولت‌های عراق و سوریه انجام شده است، افزود: اتهامات و دروغ‌پردازی‌های امریکا و رسانه‌های نظام سلطه برای مردم منطقه که از خطر تروریسم رها شده‌اند و ایران را حامی خود در برابر گروه‌های تکفیری می‌دانند، ارزشی ندارد.  صالح العاروری، معاون رییس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مقامات عالی کشورمان اظهار کرد: در نخستین سفر خارجی خود پس از انتخاب به عنوان رییس دفتر سیاسی حماس به ایران آمده‌ام تا ضمن سپاسگزاری از حمایت‌های تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران از مردم مسلمان فلسطین بر عزم رهبران حماس برای تحکیم همکاری‌های این جنبش با ایران تاکید کنم.

وی از امام حسین(ع) به عنوان مقتدای مجموعه آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان مظلوم جهان یاد کرد و اظهار کرد: موضوع فلسطین آرمانی فراتر از جهان اسلام بوده و رهایی مردم آن از رنج و ظلم هدفی مقدس برای تمامی آزادیخواهان جهان است.

رییس دفترسیاسی حماس با محکوم کردن اقدامات خشن و غیرانسانی گروه‌های تکفیری که به نام اسلام بزرگ‌ترین لطمات را به جامعه مسلمانان و چهره نورانی این آیین الهی وارد کرده‌اند، افزود: اینگونه اقدامات ضمن به حاشیه بردن مبارزات حق‌طلبانه مردم مظلوم فلسطین به طور قطع در مسیر تامین اهداف امریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنان است.

 

 

ارسال نظر