یک منطقه و 89 گود!

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۶۵

شهردار منطقه یک تهران گفت: پروژه ساخت و ساخت سازمان تامین اجتماعی واقع در نیاوران (شمال پایتخت) ‌که اواخر خرداد امسال به دلیل بروز خطرهای گودبرداری آن متوقف شد، یکی از ۶۲ پرونده برج- باغ است. به گزارش ایرنا، سید حمید موسوی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه تأمین اجتماعی توضیح داد: تأمین اجتماعی تا زمان مرمت، پایدارسازی گود و حل مشکلات آن موظف به پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون تومان به مالکان واحدهای اطراف برای اجاره‌بها شده است.به گفته وی قنات این مسیر نیز ایمن‌سازی و خطر از حالت بحران خارج شده است، ضمن اینکه با هماهنگی شهردار تهران موضوع پایدارسازی گود نیز آغاز شده است.  شهردار منطقه یک تصریح کرد: این اتفاق باوجود نیلینگ (پایدارسازی گود) رخ داده بود.

وی عنوان کرد: در گذشته روالی وجود داشت که برای تسریع در امور کار گودبرداری و تجهیز کارگاه قبل از صدور پروانه انجام می‌شد که در حال حاضر این موضوع برچیده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ پرونده از ۶۲ پرونده برج-باغ شهر تهران در محدوده منطقه یک شهرداری قرار دارد گفت: منتظر تأیید نهایی شورای شهر در این باره هستیم. به گزارش ایرنا، پس از تصویب لایحه خانه - باغ به جای مصوبه برج - باغ که طی دوره‌های قبلی مدیریت شهری تهران گذرانده شده بود وجود ۶۲ پرونده از برج- باغ‌ها به علت طی مراحل اداری قبل از لایحه خانه-باغ و ایجاد حقوق مکتسبه برای مالکان آنها، خبرساز شده است. شهردار منطقه یک تهران ادامه داد: ۸۹ گود در منطقه یک وجود دارد که ۴۵ مورد آنها رها شده است و این گودها به صورت مستمر توسط کمیته ایمنی رصد می‌شوند.

وی در خصوص املاک واگذار شده شهرداری نیز اظهار کرد: ۷۹ پلاک ثبتی در منطقه یک در قالب‌های مختلف واگذار شده که در برخی از آنها تشریفات رعایت نشده بود.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: تعدادی از این ملک‌ها تخلیه شده و برای تخلیه تعدادی دیگر منتظر صدور دستور مقام قضایی هستیم.

 

ارسال نظر