خودروهای تهران۶ برابر ظرفیت خیابان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۵۰۵

مازیار حسینی معاون سابق حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره میزان ظرفیت شهر تهران برای حمل‌ونقل گفت: تهران به اندازه ۷۵۰هزار وسیله ظرفیت دارد در حالی که روزانه بیش از 4میلیون خودرو یعنی بیش از 6برابر ظرفیت تهران در حال تردد هستند.

به گزارش ایسنا، حسینی در مورد چالش‌های نهادینه کردن موضوع آموزش ترافیکی در جامعه با بیان اینکه مساله ترافیک به پیش از انقلاب برمی‌گردد، اظهار کرد: علت ترافیک در تهران این است که تهران، شهری پیاده‌مدار بود و دوچرخه به‌عنوان یکی از وسایل اصلی حمل‌ونقل در زمان پدربزرگ‌ها در کنار درشکه استفاده می‌شد. بنابراین خیابان‌ها و بسیاری از معابر برای ماشین طراحی نشده بودند.

وی با اشاره به تولید زیاد خودرو در کشور گفت: متاسفانه در تولید و واردات خودرو، رابطه‌یی بین عرضه و تقاضا ایجاد نشد و در سال ۸۴ تعداد خودروهای پلاک تهران حدود 1.5 میلیون بود اما در حال حاضر حدود

4 میلیون خودرو وجود دارد و این جز تعداد موتورسیکلت‌ها و خودروهای پلاک‌های شهرستانی است که در تهران رفت و آمد می‌کنند. این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی، درباره میزان ظرفیت شهر تهران برای حمل‌ونقل گفت: تهران به اندازه ۷۵۰ هزار وسیله ظرفیت دارد در حالی که روزانه بیش از 4میلیون خودرو یعنی بیش از 6برابر ظرفیت تهران در حال تردد هستند، در چنین صورتی ترافیک تهران غیرقابل تحمل است. البته در تمام کلان‌شهرها ترافیک به‌خصوص در ساعت پیک وجود دارد اما ترافیک به‌صورت روان و قابل کنترل و با نظم است.

 

ارسال نظر