شنود تماس کاربران «اسکایپ» توسط پیمانکاران مایکروسافت

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۲۹

مادربرد|

سوءاستفاده از داده‌های کاربران هرروز به موضوع اتهام‌های شرکت‌های بیشتری در دنیای فناوری تبدیل می‌شود؛ به‌گونه‌ای که آخرین شرکت مورداتهام، مایکروسافت است.

برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند پیمان‌کاران طرف قرارداد با مایکروسافت به مکالمه‌های خصوصی کاربران اسکایپ گوش می‌دهند. مکالمه‌های ضبط‌شده، مکالمه‌هایی هستند که با استفاده از سرویس ترجمه اپلیکیشن برقرار شده‌اند. رسانه مادربرد با استناد به مجموعه‌ای از اسناد داخلی و اسکرین‌شات و فایل‌های صوتی، اولین‌بار چنین ادعایی را علیه ردموندی‌ها و اپلیکیشن پرطرفدار آنها مطرح کردند. در وب‌سایت اسکایپ به‌روشنی گفته می‌شود که شاید برخی از تماس‌های متمرکز بر سیستم ترجمه را این شرکت تجزیه‌وتحلیل کند؛ البته به فعالیت نیروی انسانی در این فرایند و گوش دادن به تماس‌های کاربران اشاره‌ای نمی‌شود. محتوای صوتی اسکایپ که مادربرد جمع‌آوری کرده است، تماس‌های خصوصی افراد همچون تماس با دوستان، صحبت درباره مشکلات شخصی مانند کاهش وزن و حتی موضوعات روابط شخصی را شامل می‌شود. فایل‌های صوتی دیگر نشان می‌دهند کارمندان مایکروسافت به موارد دیگری همچون دستورهای کاربران به کورتانا هم گوش می‌دهند. رسانه‌های دنیای فناوری چندی پیش اخبار مشابهی با موضوعیت اپل و گوگل منتشر کرده بودند. شرکت‌های مذکور درنتیجه همین اخبار استفاده از نیروی انسانی را در سرویس‌های سیری و گوگل اسیستنت متوقف کردند.  یکی از پیمان‌کاران مایکروسافت با تضمین ناشناس‌بودن هویتش، فایل‌ها را دراخیار مادربورد گذاشت. او به‌خاطر امضای قرارداد عدم‌افشای اطلاعات به ناشناس نگه‌داشتن هویت خود مجبور بود؛ بااین‌حال درباره موضوع حاضر نیز مصاحبه کرد. پیمان‌کار مذکور در بخشی از مصاحبه می‌گوید توانایی‌اش در به‌اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها با رسانه‌ها بطور ذاتی نشان‌دهنده عملکرد ضعیف شرکت در حفظ داده‌های کاربران است. فایل‌های او بین ۵ تا ۱۰ ثانیه محتوای صوتی دارند؛ البته وی ادعا می‌کند فایل‌های طولانی‌تر هم دراختیار دارد.

در سال ۲۰۱۵، اسکایپ سرویس مترجم را راه‌اندازی کرد؛ سرویسی که امکان ترجمه تقریبا زنده تماس‌های صوتی و تصویری را به کاربران می‌دهد.

 

ارسال نظر