دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۲۴

ممنوعیت فعالیت ترامپ در فیس‌بوک 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در پی تشویق آشوبگرانی که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره امریکا حمله کردند، تریبون شبکه اجتماعی خود را از دست داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شرکت فیس‌بوک اعلام کرد ممنوعیت پست‌های ترامپ را به مدت نامعلوم یا حداقل تا دو هفته دیگر که جو بایدن قدرت را تحویل می‌گیرد، تمدید خواهد کرد. 

توییتر نیز پس از درخواست از ترامپ برای حذف توییت‌هایی که وی در آنها از آشوبگران حمایت کرده بود، حساب وی را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز پنجشنبه اظهار کرد: «ما بر این باوریم که ریسک‌های اجازه دادن به رییس‌جمهور امریکا برای ادامه استفاده از سرویس ما در طول این مدت بسیار زیاد هستند. محدودیت‌هایی که برای حساب وی در نظر گرفته شده است، تا زمان تکمیل انتقال آرام قدرت و مراسم تحلیف جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب امریکا در ۲۰ژانویه ادامه خواهد داشت.» این اقدام فیس‌بوک که نخستین ممنوعیت اعمال‌شده تاکنون برای یک رییس‌جمهور است، ممنوعیت ۲۴ ساعته اولیه در اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را تمدید می‌کند.  شرکت توییتر از ترامپ خواست سه توییت شامل پیام ویدیویی که ترامپ نسبت به آشوبگران ابراز محبت کرده و انتخابات را تقلب‌آمیز خوانده بود را حذف کند.  توییتر همچنین هشدار داد که حساب ترامپ در صورت ادامه نقض مقررات ممکن است به‌طور دایمی معلق شود.

 سخنگوی سرویس ویدیویی یوتیوب اعلام کرد در یوتیوب هم اگر ترامپ دوباره در ویدیویی بخواهد ادعاهای انتخاباتی نادرست را مطرح کند، موقتا امکان بارگذاری ویدیوی جدید یا پخش لایو را از دست خواهد داد. کانال‌هایی که در مدت ۹۰ روز سه بار هشدار بگیرند به‌طور دایمی از سایت یوتیوب حذف می‌شوند. رویدادهای روز چهارشنبه در واشنگتن باعث اعتراضات عمومی شد و عمده این اعتراضات به سوی شرکت‌های شبکه اجتماعی نشانه رفت که به دلیل فراهم کردن پلتفرمی برای رییس‌جمهور امریکا برای برانگیختن خشونت، سرزنش شدند.  ترامپ از توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و یوتیوب برای دعوت از طرفدارانش برای اعتراض استفاده کرد.

رکوردزنی کاربران در اپ‌استور 

اپل اعلام کرد مصرف‌کنندگان در آخرین هفته سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۸ میلیارد دلار در فروشگاه برنامه این شرکت هزینه کردند که در مقایسه با ۱.۴۲ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته رشد فروش را نشان می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، این غول فناوری اعلام کرد عمده هزینه‌ها بین شب کریسمس و شب سال نو برای بازی‌ها بود. در تعطیلات نخستین روز سال نو ۵۴۰ میلیون خرید از فروشگاه اپ استور اپل انجام گرفت که بالاتر از ۳۸۶ میلیون دلار در نخستین روز سال ۲۰۲۰ بود. برخی از اپلیکیشنهایی که بیشترین دانلود را در سال ۲۰۲۰ داشتند شامل زوم و دیسنی پلاس بودند. اپل اعلام کرد این شرکت اکنون مجموعا ۲۰۰ میلیارد دلار به طراحان برنامه پرداخت کرده است که بالاتر از ۱۵۵ میلیارد دلار در یک سال پیش بود. اپل در بیانیه‌ای به عملکرد برخی از سرویس‌های دیگرش مانند اپل موزیک و اپل تی‌وی‌پلاس اشاره کرد اما آمار مشترکان آنها را اعلام نکرد. این شرکت اعلام کرد خدمات پرداخت موبایلی Apple Pay اکنون در ۹۰ درصد فروشگاه‌های امریکا پذیرفته می‌شود و سرویس Apple Book اکنون ماهانه ۹۰ میلیون کاربر فعال دارد. خدمات به بخشی بسیار مهمی از کل درآمدهای اپل تبدیل شده است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳ میلیارد دلار درآمدزایی داشت که معادل ۲۰ درصد از کل درآمد اپل بود.

 

ارسال نظر