کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۲۶:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۵۰۰

 حمله هوایی امریکا به مقرهای حشد شعبی

فرماندهی پلیس بابل جمعه از کشته و زخمی شدن ۱۵عضو پلیس در اثر بمباران امریکا در منطقه «جرف النصر» این استان خبر داده است. فرماندهی پلیس بابل گفته جنگنده‌های امریکایی پاسگاه‌ها و مقرهای ستاد بسیج مردمی، ارتش و نیروهای ضربتی عراق در منطقه جرف النصر را بمباران کردند. این حملات شامل مناطق مرکزی، السعیدات و بهبهانی بود. در این حمله‌ها سه نفر از اعضای ارتش عراق به شهادت رسیدند و ۵ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین پنج عضو حشد شعبی در نتیجه این حملات زخمی شدند.

به تأخیر افتادن سفرهای اردوغان به‌دلیل کرونا

رییس‌جمهور ترکیه در راستای تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا سفرهای خارجی خود را به تأخیر انداخته است. به‌گزارش روسیا الیوم، سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرده رجب طیب اردوغان در راستای تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا سفرهای خارجی خود را به تأخیر انداخته است. این سخنگو تأکید کرده دانشگاه‌ها به مدت سه هفته و مدارس به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند. همچنین مسابقات ورزشی تا پایان آوریل بدون تماشاگر برگزار می‌شود. مقامات ترکیه سه‌شنبه از تأیید ابتلای یک فرد به کرونا در این کشور خبر دادند. این فرد به دلیل سفر به اروپا به کرونا مبتلا شده است.

لغو 2 نشست به خاطر کرونا در عربستان

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرده این کشور دو نشست سران آفریقایی عربستان و نشست عربی آفریقایی را به خاطر ترس از شیوع ویروس کرونا به تاخیر انداخته است. به‌گزارش رویترز، این نشست‌ها قرار بود در اوایل سال جاری میلادی در عربستان برگزار شود. تاکنون به علت انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از نشست‌ها به تاخیر افتاده یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شدند.

هند ارتش پاکستان را به آموزش تروریست متهم کرد

به‌گفته منابع اطلاعاتی هند، ارتش پاکستان ۲۵ تروریست گروه موسوم به «جیش محمد» را در کشمیر آموزش می‌دهد. به‌گزارش اسپوتنیک، هند، پاکستان را به تامین پناهگاه امن برای سازمان‌های تروریستی متهم می‌کند. در فوریه ۲۰۱۹ گروه جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری به کاروان نظامیان هندی که جان ۴۰ تن را گرفت، پذیرفت و تنش‌ها میان دو کشور شدت یافت. هند مدعی است که گروه‌های تروریستی فعال در جامو و کشمیر و پنجاب از سوی گروه جیش محمد مستقر در پاکستان حمایت دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر